مرگ ۱۹ کارمند بهداشت هند پس از تزریق واکسن کووید ۱۹

۱۹ کارمند بهداشت هند پس از واکسیناسیون کووید ۱۹ فوت شدند و کارشناسان وزارت بهداشت این کشور خواستار تحقیق هستند.

به گزارش تحریریه، در یکم فوریه، «مانو پاهان»۴۷ ساله، یک مامور بهداشتی اهل «رانچی» در ایالت «جارکند» در عرض ۴۸ ساعت پس از واکسینه شدن در برابر ویروس کووید۱۹ فوت کرد. او در بیمارستان »مدانتا» فوت و جسد وی برای کالبدشکافی فرستاده شد.

پاهان یکی از ۱۹ کارمند بهداشت در این ایالت است که پس از دریافت واکسن کووید ۱۹ از زمان آغاز فرآیند ایمن‌سازی در برابر این ویروس از ۱۶ ژانویه، جان خود را از دست داد.

در حالی که دولت هرگونه ارتباط بین مرگ و میر و تزریق واکسن را انکار کرده‌است، مقامات عمومی بهداشت هند در تاریخ ۳۱ ژانویه با ارسال نامه‌ای به وزارت بهداشت و اتحادیه رفاه خانواده سوالاتی را در این زمینه مطرح کردند و خواستار تحقیقات فوری در مورد دلایل فوت شدند.

این مقامات در نامه به وزارت بهداشت خواستار ارائه جزئیات مرگ و میرهای پس از واکسیناسیون، اعلام عوارض جانبی ناخواسته پس از آن، انتشار جزئیات تحقیقات از جمله شماره سریال، تاریخ واکسیناسیون، رخدادهای از ایمن سازی، محل واکسیناسیون و وضعیت تحقیق و نتایج آن شدند.

آنان همچنین خواستار اعلام صورت جلسه کمیته‌های بررسی عوارض جانبی ناشی از ایمن‌سازی در سطح ملی، ایالتی و منطقه‌ای پس از واکسیناسیون شدند. در این نامه به چندین واقعیت توجه شده است: مرگ کارکنان بهداشتی در عرض چند ساعت تا پنج روز پس از تزریق واکسن رخ داده است. متوفیان بین ۲۳ تا ۵۶ سال داشتند. گزارش‌های رسانه‌ای، مشکلات قلبی عروقی یا صدمات مغزی را به عنوان دلیل هر یک از مرگ‌ها اعلام می‌کنند در حالی که به همه این افراد از واکسن کرونا تزریق شده بود.

«عمار جسانی» سردبیر مجله اخلاق پزشکی هند و یکی از امضا کنندگان این نامه گفت: طبق گزارشات، تاکنون بیشتر موارد مرگ ناشی از تزریق واکسن کووید ۱۹به علت سکته قلبی عروقی و مغزی بوده‌است. همه این موارد باید فورا مورد بررسی قرار گیرند تا حداقل دلایل آن مشخص شود. جسانی اصرار داشت که تحقیقات به صورت علنی انجام شود تا در مورد واکسیناسیون در بین مردم شک و تردیدی وجود نداشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: «سازمان جهانی بهداشت همچنین در رهنمودهای خود در مورد واکسیناسیون کووید ۱۹ می‌گوید که اگر دو یا چند مرگ پس از واکسیناسیون به دلیل تزریق واکسن یا عوارض آن رخ دهد یا از یک مکان گزارش شود، باید غربالگری گروهی انجام شود. مرگ و میرهایی که تاکنون اتفاق افتاده اند مطابق تعریف سازمان بهداشت جهانی از حوادث ناگوار پس از واکسیناسیون هستند».

پایان/

۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 8902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =