روسیه و قزاقستان به جای آمریکای جنوبی و فرصت های ویژه برای خوراک دام پارس

جانشین شدن روسیه و قزاقستان به جای آمریکای جنوبی در تامین نهادها های دامی فرصت های ویژه ای برای خورام دام پارس ایجاد می کند.

به گزارش تحریریه، مشکلات متعدد در تامین نهاده های دامی از منطقه آمریکای جنوبی مانند تراریخته بودن و قیمت ها بالا باعث مشکلات زیادی برای امنیت غذایی کشور شده است. ضمن اینکه تبعیت برخی کشورها مانند برزیل از تحریم های آمریکا و حتی عدم اجازه به کشتی های ایرانی برای سوختگیری باعث واکنش شدید و حتی تهدیدآمیز ایران شده بود.

به همین دلیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت به دنبال جایگزین کردن روسیه و قزاقستان به جای آمریکای جنوبی هستند و برنامه های لازم برای ایجاد زیرساخت های حمل و نقلی زمینی و دریایی در حال نهایی شده است.

نتیجه اینکه شرکت های بزرگ دامی و مواد غذایی کشور با تمرکز بر نهادهای حاکمیتی مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سازمان اقتصادی کوثر پیشتاز این گذار از آمریکای جنوبی به آسیای مرکزی هستند.

شرکت خوراک دام پارس به عنوان تنها شرکت خوراک دام بورسی کشور در این میان نقش ممتازی دارد و عملا در راس زنجیره تولید قرار می گیرد. سازمان اقتصادی کوثر به عنوان مالک اصلی خوراک دام پارس دارای بزرگترین مزارع مرغ اجداد ایران است و پروژه احیای مرغ ایرانی آرین را در اختیار دارد.

بنیاد مستضعفان هم در حوزه دام سنگین مهمترین مزارع کشور را به خود اختصاص داده است.

پایان/

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 8908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =