رشد 36 هزار واحدی شاخص کل/آمادگی برای ورود مجدد به کانال 1.3 میلیون واحدی

روز سه‌شنبه 26 اسفندماه شاخص کل بورس تهران امروز با ثبت بیش از 36 هزار واحد مثبت، به سقف کانال یک میلیون و 200 هزار واحدی رسیده است

به گزارش تحریریه،  امروز، شاخص کل پس از رشد 36305 واحدی، معادل 2.9 درصد، به نقطه یک میلیون و 290 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن و شاخص کل فرابورس نیز صعودی بودند و هر کدام به‌ترتیب با 3087 و 357 واحد رشد کردند.

این صعود چشمگیر شاخص کل، با کمک و حمایت نمادهای بزرگ بازار، فارس، فولاد، فملی و نمادهای برتر از گروه بانکی‌ها و پالایشی‌ها، به دست آمد. در فرابورس نیز بپاس، مارون، زاگرس، آریا، صبا و غیره در راس شاخص‌سازان قرار داشتند و نماد رافزا نیز در این بازار بالاترین میزان تراکنش معاملاتی را در کنار کزغال و وسپهر رقم زد.

کاهش فشار فروش با افزایش تقاضا برای شاخص‌سازان

یکی از مزیت‌ها و تفاوت‌های معاملات امروز بازار سهام نسبت به روزهای گذشته، کاهش فشار فروش و حجم عرضه‌ها بود که در سایه شتاب‌گیری تقاضا و رشد سریع شاخص، معامله‌گران را به خرید بیش‌تر تشویق و ترغیب کرد. همچنین، استقبال خوب خریداران از نمادهای بزرگ و صنایع شاخص‌ساز، وجه دیگر مثبت در معاملات امروز محسوب می‌شود. فارس متاثر از این روند، با قیمت پایانی 1046 تومان، بیش از 4000 واحد مثبت بر شاخص کل افزود تا سبزترین نماد امروز بازار لقب بگیرد.

بانکی‌ها و پالایشی‌ها، پرتقاضاهای امروز

در همین راستا، گروه‌های صنایع شیمیایی و پالایشی بانکی با حجم بزرگ‌تری از صف خرید مواجه شدند و بالاترین میزان تقاضا و معاملات را ثبت کردند. گروه فلزات اساسی نیز در همین مسیر قرار داشتند و تمامی نمادهای این گروه بجز چند سهم، همگی صف خرید را مقابل خود دیدند. فولاد و فملی، دو نماد برتر گروه و البته بورس تهران بودند که بیش از 7200 واحد مثبت بر شاخص کل تاثیر گذاشتند.

خودروسازان هم در این میان از بازار مثبت بهره بردند و پس از شروع متعادل به رِنج مثبت معاملات رسیدند و صف خرید تشکیل دادند.

به‌این‌ترتیب سبزترین روز بورس در زمستان 99، با صعود 36 هزار واحدی شاخص کل، برای روز سه‌شنبه 26 اسفندماه ثبت شد. روزی که بیش‌ترین میزان تقاضا برای گروه‌های بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری، فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی رقم خورد.

مجموع ارزش معاملات امروز بازار سهام، با نقل و انتقال حدود 5.4 میلیارد تومان سهم، روی عدد 23 هزار و 547 میلیارد تومان ایستاد و نسبت به روز گذشته، دوشنبه، 54 درصد رشد کرد. از این میزان بیش از 9 هزار میلیارد تومان به ارزش معاملات بورس و 15.4 هزار میلیارد تومان (با محاسبه فروش اوراق مرابحه دولت) به ارزش معاملات فرابورس اختصاص یافت. ارزش معاملات خُرد نیز با 12 درصد رشد، به 7 هزار و 97 میلیارد تومان رسید.

پایان/

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
کد خبر: 8995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =