چه سرمایه گذاری در سال جاری سودآور خواهد بود؟

مردم آمریکا همچون افکار عمومی کشورمان نگران آن هستند که چه سرمایه گذاری را با پول اندک خود انجام دهند تا ارزش سرمایه آن ها حفظ شود. ارزهای دیجیتال، خرید طلا و سهام معدنی مهمترین پیشنهاد اقتصاددانان برای یک سرمایه گذاری سودآور در بلندمدت است.

به گزارش تحریریه، قرار است هر آمریکایی بابت کمک های کرونایی از دولت «جو بایدن» چکی به مبلغ ۱۴۰۰ دلار دریافت کند. این پول در کشورمان حدود ۴۰ میلیون تومان می شود و در آمریکا شاید با آن بتوان اجاره سه ماهه یک آپارتمان کوچک را پرداخت کرد.

رسانه های آمریکایی دریافت این پول را برای برخی افراد اتفاقی مهم می دانند زیرا در کل این کمک دولتی به افرادی تعلق می گیرد که در سال درآمدی کمتر از ۷۵ هزار دلار دارند. البته به ازای هر فرزند هم به خانواده ها همین مقدار پول تحویل می شود.

حال برخی کارشناسان، موسسه های سرمایه گذاری و بنگاه های فعال در عرصه سهام به دریافت کنندگان این پول پیشنهاد می کنند بهتر است کمک دولت را سرمایه گذاری کنند. بیشتر پیشنهادها به سرمایه گذاری بر روی برخی سهام های یا کالای خاص تاکید دارند.

دلیل اقتصاددانان این است که دولت در واشنگتن ۲ تریلیون دلار نداشت که بین مردم آمریکا تقسیم کند بلکه این پول را از چاپ دلارهایی تامین می کند که در نهایت محرکی مهم برای یک تورم بزرگ خواهد بود. بنابراین دریافت کنندگان باید به فکر محافظت از ارزش آن باشند.

مهمترین و اولین پیشنهاد ورود این پول به ارزهای دیجیتال است زیرا روند حرکتی آن ها صعودی است و در واقع این کار نه تنها باعث حفظ سرمایه بلکه افزایش سرمایه خواهد بود.

خرید طلای فیزیکی هم پیشنهاد خوبی است که باید از آن در یک صندوق محافظت شود. البته خرید شمش طلا اگرچه سخت است اما به صرفه می باشد.

در این راستا برخی کارشناسان خرید سهام شرکت های معدنی فعال در حوزه طلا را پیشنهاد می کنند. به همین دلیل برخی شرکت های معدنی در کانادا و پاپوآ گینه نو توصیه می شود. قیمت سهام این شرکت ها در سه چهار سال گذشته چند برابر شده و رشد خوبی برای چند سال آینده آن ها پیش بینی می شود.

البته سرمایه گذاری بر روی برخی شرکت های دارویی خاص هم از جمله پیشنهادهای قابل بررسی برای سرمایه گذاری بیان می شوند.

پایان/

۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 9069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =