شروع نوسانی بورس در 1400/منفی به مثبت شاخص کل چگونه رقم خورد؟

در اولین روزکاری بورس، مجددا شاهد عرضه‌ها در نمادهای شاخص ساز بازار سهام هستیم. البته ممکن است در میانه بازار شاهد افزایش تقاضا و بازگشت شاص کل به مدار مثبت باشیم.

به گزارش تحریریه، در نخستین روز فعالیت بازار سهام در سال 1400 شاهد شکل گیری تعدادی صف فروش در بازار هستیم. بر این اساس بعد از گذشت نیم ساعت از شروع معاملات شاخص کل حدود 2 هزار واحد و کمتر از نیم درصد افت کرده است.

در این بین سهام شاخص ساز از پالایشیها گرفته (به غیر از سهم شرکت پالایشگاه تهران) تا هلدینگهای بزرگ سرمایه گذاری در صف فروش قرار گرفته است.

در این بین برخی سهام مثل پترول، وبملت، خپارس، شتران، رمپنا و فباهنر مثبت معامله میشوند. به طور کلی در ساعت اولیه آغاز به کار بازار سهام، شاخص هم وزن مثبت بوده است.

هرچند شاخص کل بورس در آستانه یک میلیون و 300 هزار واحد قرار گرفته اما تحرکات بازار نشان میدهد، بانکها بعد از افت اولیه با افزایش تقاضا رو به رو شده اند و این موضوع نشان دهنده حمایت از بازار است.

لازم به ذکر است بعد از گذشت دو  و نیم ساعت از شروع بازار از فشار فروش کاسته شد و شاهد ورود پول به سهام خودروسازان هستیم. در نیمه بازار شاهد رشد هزار واحدی شاخص کل بوده و به این ترتیب میتوان گفت اندکی به موج تقاضا نیز افزوده شده است. در نهایت در پایان بازار شاهد رشد 1800 واحدی شاخص کل و یا افزایش 0.14 درصدی شاخص کل بودیم. در انتهای بازار سهام شرکتهای خودروسازی از جمله خساپا و خودرو کاملا مثبت معامله شده بود.

پایان/

۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 9101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =