دو خبر مهم از سمت آمریکاییها همراه با پالس رفع تحریم!

بعد از اعلام خبر سفر وزیر خارجه چین، رابرت مالی رئیس میز ایران در وزارت خارجه امریکا با چینها تماس گرفت.

به گزارش تحریریه،  اخیرا یک مقام آمریکایی تاکید کرده است: کاهش تحریم‌ پیش از دیدار با ایرانی‎ها امکان‌پذیر است. این موضوع بعد از رفت و برگشتهای مختلف در خصوص پیش قدم شدن برای بازگشت به برجام میتواند اثرات خاص خود را به همراه داشته باشد.

یک مقام آمریکایی در گفت‎گو با وال‌استریت ژورنال اعلام کرده است: ما این را شفاف ساخته‌ایم که خروج از برجام یک اشتباه و فشار حداکثری یک شکست بوده است اما این باید بخشی از روندی باشد که طی آن ایران گام‌هایی برای بازگشت از تصمیم‌های هسته‌ایش اتخاذ کند. کاهش تحریم‌ها پیش از دیدار با مقام‌های ایرانی امکان‌پذیر است.

خبر دوم اینکه   "راب مالی" پیش از سفر وزیرخارجه چین به ⁧ ایران،⁩ با چینی ها تماس گرفته است.

‏ وزارت خارجه چین اعلام کرد که "رابرت مالی" نماینده ویژه وزارت خارجه ⁧ آمریکا⁩ در امور ایران، یک روز پیش از سفر وزیر خارجه چین به ایران، با معاون وزیر خارجه این کشور تلفنی گفت‌وگو کرد. 

لازم به ذکر است، وزیرخارجه ⁧ چین⁩ هم اکنون در تهران است. این تماس تلفنی حاکی از اهمیت سفر وزیر خارجه چین به ایران است.

گفتنی است، رئیس جمهور نیز گفته است، ما آماده ایم قدم ها را برداریم اگر برخی از موانع برطرف بشود می شود برخی از تحریم ها و یا کل تحریم ها را برطرف کنیم.

به نظر میرسد با تغییرات در بازار جهانی نفت و نزدیک شدن چینیها به ایران فرصت برای امریکاییها در حال از دست رفتن است و از این رو به نظر میرسد رفته رفته پالسهای بیشتری در خصوص رفع تحریمهای ظالمانه خواهیم شنید.
 

پایان/

۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 9108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      0 0
      لطفا جو ندید.فاستونی چیه؟
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      1 0
      خیر که ندارید لطفا شر مرسانید این ده سال برجام برجام می کنید مردم بدبخت کردید خدا حق ما را از اونهای بگیر همش دنبال برجامم با دیگر کشورها مثل چین روسیه هند رابطه برقرار کنید اونها خودشون بدون تعارف بر می گردند.