سازمان بهداشت جهانی: تست پی سی آر شانسی است!

سازمان جهانی بهداشت پس از یک سال ارائه اطلاعات غلط به مردم جهان سرانجام اعتراف کرد که آزمایش پی سی آر کووید ۱۹دارای نقص و پیش بینی موارد ابتلا ناقص و اشتباه است زیرا احتمالا تنها در ۳ درصد موارد نتایج مثبت آن قابل اعتماد خواهد بود.

به گزارش تحریریه، تست واکنش زنجیره ای پلیمراز ترانســکریپتاز معکوس (PCR-RT) پیشتر توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان ابزاری برای تشخیص ویروس کووید ۱۹ اعلام شده بود اما دقیقا یک‌سال بعد این سازمان اعلام کرد که این تست از دقت کافی برخوردار نیست. در حالی که سازمان جهانی بهداشت اعتبار رهنمودهای گمراه کننده خود در ژانویه ۲۰۲۰ را رد نمی‌کند با این وجود انجام "آزمایش مجدد" که همه می‌دانند غیرممکن است را توصیه می‌کند.

با اندازه گیری آستانه چرخه (Ct) از روز اول علائم تشخیص داده شده و در هفته اول شروع علایم به پیک می رسد. Ct  تعداد چرخه‌های تکرار مورد نیاز برای تولید یک ســیگنال فلورسنت است، مقادیر کمتر Ct نشان دهنده بارهای بالاتر RNA ویروسی است. تعداد چرخه [باید] کمتر از ۳۵ باشد. ترجیحا ۲۵-۳۰ چرخه. در صورت تشخیص چرخه ویروسی بیشتر از ۳۵ فقط سیگنال‌هایی را که با ویروس عفونی ارتباط ندارند، تشخیص می‌دهد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) یک سال بعد به طور ضمنی اعتراف می‌کند که همه آزمایشات PCR که در آستانه چرخه(Ct) ۳۵ یا بالاتر از آن انجام شده، بی‌اعتبار هستند.

اگر این آزمایش در آستانه چرخه (Ct)  ۳۵ یا بالاتر انجام شود (همانطور که WHO توصیه کرده است)، بخش‌هایی از ویروس کووید ۱۹ قابل تشخیص نیستند، این بدان معنی است که همه موارد مثبت به اصطلاح تایید شده در جدول دوره‌ای ۱۴ ماه گذشته فاقد اعتبار است. طبق گفته بسیاری از کارشناسان، Ct> ۳۵ در اکثر آزمایشگاه‌های اروپا و آمریکا موضوعی عادی بوده است.

از ابتدا، آزمایش PCR معمولا در یک چرخه Ct  ۳۵ یا بالاتر، پس از توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی در ژانویه ۲۰۲۰ اعمال شده‌است. این بدان معناست که PCR به عنوان روش جهانی کاربردی در طول ۱۲ - ۱۴ ماه گذشته منجر به گردآوری آمار غلط و گمراه‌کننده شده‌است.

 این‌ها آماری هستند که برای اندازه‌گیری پیشرفت بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ مورد استفاده قرار می‌گیرند. در طول یک چرخه با CT ۳۵ یا بالاتر، این آزمایش ویروس را تشخیص نمی‌دهد. بنابراین، اعداد رسمی شمار مبتلایان بی‌معنی هستند. این بدان معنی است که هیچ پایه علمی برای تایید وجود یک بیماری همه‌گیر وجود ندارد.

این موضوع همچنین به نوبه خود به این معنی است که قفل اقتصادی که منجر به ایجاد رعب و وحشت اجتماعی، فقر جمعی و بیکاری می‌شود (که گفته می‌شود دلیل اصلی آن پیشگیری از گسترش ویروس است)هیچ توجیهی ندارد.

طبق یک نظریه علمی؛ اگر آزمایش PCR کسی مثبت اعلام شود هنگامی که چرخه آستانه ۳۵ یا بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد (همانطور که در بیشتر آزمایشگاه‌ها در اروپا مورد استفاده قرار گرفته است)، احتمال اینکه فرد واقعا آلوده باشد کم‌تر از ۳ رصد است و احتمال اینکه جواب آزمایش مثبت کاذب باشد ۹۷ درصد است.

پایان/

۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 9123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      0 0
      سلام آیا این ادعا نیاز به منبع نداره؟؟! لطفا منبع بزنید.