84 درصد از طرفداران بایدن از مذاکره مستقیم با ایران حمایت می کنند

ادامه تحریم ها و حاصل نشدن هیچ پیشرفتی در پرونده هسته ای ایران در سه ماهه اخیر نشان می دهد روسای جمهوری آمریکا و از جمله «جو بایدن» در حوزه سیاست خارجی به وعده های انتخاباتی خود عمل نمی کنند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «الوطن» سوریه در بخشی از گزارش خود نوشت: با وجود اینکه روسای جمهوری آمریکا هنگام تبلیغات انتخاباتی وعده های بسیاری می دهند، اما بیشتر وعده های آنها جنبه عملی به خود نخواهد گرفت. «جوبایدن» رئیس جمهوری آمریکا وعده داد بود پس از مشکلات داخلی و خارجی که در نتیجه سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا برجای مانده است در سیاست خارجی بیشتر از دیپلماسی استفاده خواهد کرد و مسیر همکاری با جامعه بین الملل را در پیش خواهد گرفت.

طبق این تحلیل، شاید بهترین مثالی که نشان می دهد بایدن به وعده های خود عمل نمی کند مربوط به پرونده هسته ای ایران باشد. وی در کارزار انتخاباتی خود به مردم آمریکا وعده بازگشت به توافق هسته ای را داده بود. اکنون با وجود اینکه بیش از دو ماه از آغاز به کار بایدن در کاخ سفید سپری می شود هیچ پیشرفتی در این پرونده دیده نشده است. بایدن هنوز هم به تحریم های اقتصادی ترامپ علیه ایران ادامه می دهد.

روزنامه الوطن افزود: به نظر می رسد که اگر بایدن برای بازگشت به توافق هسته ای تمایل داشته باشد او سخت بتواند حمایت کامل کنگره را به دست آورد زیرا بسیاری از دموکرات ها هم در مخالفت با وی در بازگشت به توافق هسته ای به صف جمهوری خواهان ملحق شده اند. آنها تمایلی به اجرای سیاست خارجی عقلانی و تعاملی با تهران ندارند.

روزنامه الوطن افزود: نظرسنجی هایی که اخیرا از سوی موسسه «یوگاو» و «اکونومیست» انجام شده نشان می دهد که دوسوم شهروندان آمریکا از جمله ۸۴ درصد از هواداران بایدن از وی در برقراری مذاکرات مستقیم با ایران درباره برنامه هسته ای حمایت می کنند. بسیاری از آنها معتقدند که جنگ با ایران در مسیر سیاست خارجی آمریکا برای رهایی از نظامی گری مانع ایجاد خواهد کرد. در پیش گرفتن دیپلماسی و عقلانیت در سیاست به دولت آمریکا در حل بسیاری از مشکلات این کشور که شهروندان از آن رنج می برند، کمک خواهد کرد.

پایان/

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 9139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =