ابرهای سیاه بالای سر بازار رمزارزها

کوین‌بیس که قرار بود به زودی سهام خود را در نزدک به عموم بفروشد، آغاز عرضه سهام خود را تا ماه آوریل عقب انداخت. برخی کارشناسان از وجود ابهام در گزارش های معاملاتی این صرافی رمز ارز بزرگ خبر می دهند.

به گزارش تحریریه، «کوین‌بیس» بزرگترین صرافی رمزارز آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تهیه یک لیست مستقیم فروش سهام در ماه مارس بود اما به نظر می‌رسد که این شرکت کار خود را در ماه آوریل آغاز خواهد کرد.

هم اکنون کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در حال بررسی شرکت مستقر در سانفرانسیسکو و برنامه‌های آن برای لیست مستقیم است. کوین بیس در ماه ژانویه اعلام کرد که قصد دارد با نماد «COIN» عرضه سهام عام خود را در «نزدک» آغاز کند و هفته گذشته برای این شرکت تعداد ۱۱۴.۹ میلیون سهم مورد معامله ثبت شد. لیست مستقیم پیش بینی‌شده می تواند ارزش این شرکت را به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برساند.

این شرکت در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد و به سرعت تبدیل به یکی از بازارهای شناخته‌شده برای معاملات تجاری بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهایی شد که به پول رایج یک کشور خاص مانند دلار آمریکا وابستگی ندارد. تمام این اخبار در مورد به تاخیر افتادن لیست مستقیم ممکن است به دلیل انتشار برخی گزارش های دیگری باشد که این شرکت را گرفتار کرده‌است.

کوین بیس هفته گذشته توسط «کمیسیون معاملات آتی ایالات متحده» (CFTC) به دلیل گزارشگری نادرست و گمراه کننده درباره حجم مبادلات تجاری و «تجارت شست وشو» از ژانویه ۲۰۱۵ تا سپتامبر ۲۰۱۸ به مبلغ ۶.۵ میلیون دلار جریمه شد. (تجارت شستشو به خرید و فروش یک دارایی در یک بازار در همان محدوده قیمت خرید و فروش گفته می‌شود. هدف از این کار فراهم کردن حجم معاملاتی بالا برای یک دارایی خاص است).

صرافی کوین بیس دو برنامه معاملاتی دارد که طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، بیت کوین و لایت کوین را با یکدیگر معامله می‌کرد. این نهاد اطلاعات مربوط به این معاملات را با سرویس‌های خارجی به اشتراک می‌گذاشت تا حجم مبادلات آنها بیش از واقعیت به نظر برسد.

با این حال، کمیسیون تلاش داشت تا بر این نکته تاکید کند که این شرکت متهم به انجام هیچ کار نادرستی نبوده و این کار بیش از اینکه عمدی باشد، ناشی از بی‌دقتی است. «داون استامپ» عضو کمیسیون CFTC در بیانیه خود تاکید کرد که این فعالیت چندین سال پیش انجام شده و کارمند مورد نظر نیز سال‌ها قبل از اعمال جریمه شغل خود را ترک کرده است. این کمیسیون گفت که سفارشات مورد نظر بین ژانویه ۲۰۱۵ و سپتامبر ۲۰۱۸ انجام شده است.

 استامپ افزود: بگذارید کاملا واضح بگویم که من این نظر را که کمیسیون کوین‌بیس و کارمند سابق آن را دخیل در این تخلف می‌داند رد نمی‌کنم. سخنان من دفاع از این شرکت نیست بلکه این سخنان ابراز نگرانی من در مورد پیامدهای اقدام امروز برای عموم معامله‌گران، مودیان آمریکایی و اولویت‌های کمیسیون است.

کوین بیس با انجام این سفارشات در توافقی موافقت کرده بود اما این بدان معنا نیست که شرکت تخلف را پذیرفته یا آن را انکار می کند. موافقت با این موضوع برای شرکت هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد اما لازم بود این کار انجام شود تا کوین بیس بتواند این آزمایش سخت را پشت سر بگذارد و قبل از آغاز عرضه عمومی، تسویه حساب کند.

این شرکت توانسته است حدود ۵۳۷ میلیون دلار از سرمایه گذاران خصوصی در مراحل اولیه جذب کند. در آخرین دور خود در سال ۲۰۱۸ ، حدود ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه جمع کرد که ارزش کوین بیس را به ۸ میلیارد دلار رساند.

کوین بیس نشان داد که درآمد آن در سال گذشته بیش از دو برابر شده است. طبق اطلاعات ثبت شده، درآمد خالص آن در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۱۴ میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال قبل آن ۴۸۳ میلیون دلار افزایش یافته‌ است. همچنین کوین بیس در پرونده خود، برای سال ۲۰۱۹ پس از اعلام ضرر مالی درآمد خالص ۳۲۲ میلیون دلار را گزارش کرد. از اواخر سال ۲۰۲۰، این شرکت همچنین نشان داد که ۴۳ میلیون کاربر تایید شده را به همراه ۲.۸ میلیون معامله ماهانه دارد.

پایان/

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 9206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =