چرا مرگ پس از واکسیناسیون کووید ۱۹ همیشه تصادفی تبلیغ می‌شود؟

درحالیکه برخی از افراد به طور واضح پس از تزریق واکسن کووید ۱۹ می میرند اما در میان پزشکان و مقام های بهداشتی تعصب خاصی وجود دارد تا دلیل مرگ پیگیری نشود و علت به واکسن بیماری کرونا ارتباط پیدا نکند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «humansarefree» در گزارشی نوشت: به نظر می رسد الگویی در حال شکل گیری است که فرض می‌شود مرگ و میرهایی که پس از مدت کوتاهی پس از واکسیناسیون کووید ۱۹گزارش می‌شود، همه فقط به طور تصادفی با واکسیناسیون همزمان شده‌اند.

این سوال واضحی را به وجود می آورد که آیا این فرضیه که واکسن‌های آزمایشی کرونا دلیل مرگ‌های پس از آن نیستند از نظر علمی توجیه شده است؟ پس از مرگ «درن کیز»{Drene Keyes} در ویرجینیا در عرض چند دقیقه پس از دریافت اولین دوز واکسن «فایزر-بایون‌تک» در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۱، پزشکانی که وی را معالجه کردند به دخترش «لیزا جونز» گفتند که مادرش به علت بیماری  «ادم ریوی» (بیماری ناشی از جمع شدن مایعات بیش از حد در ریه‌ها) ناشی از یک واکنش آلرژیک جدی یا آنافیلاکسی فوت کرده‌است.

با وجود اینکه آنافیلاکسی یک عارضه جانبی شایع در بسیاری از واکسن‌ها از جمله واکسن‌های «ام‌آران‌ای» (mRNA) مانند واکسن تزریق شده به کیز است اما تقریبا بلافاصله پس از این رخداد « نورمن اولیور» کمیسر بهداشت ایالتی ویرجینیا گفت که یافته‌های اولیه تحقیقات در مورد مرگ کیز نشان می‌دهد که علت مرگ آنافیلاکسی نبوده است. وی تصدیق کرد که مرگ بلافاصله پس از واکسینه شدن کیز رخ داده‌ اما اصرار داشت که این واقعیت شاهدی مبنی بر مرتبط بودن این دو با یکدیگر نیست. کمیسر بهداشت ایالتی ویرجینیا گفت: ما در حال تحقیق هستیم و هنوز علت مرگ را نمی دانیم.

«دنی آولا» { Danny Avula} که رییس بخش‌های بهداشت شهرستان‌های ریچموند و هنریکو و هماهنگ کننده واکسن برای ویرجینیا است، گفت: آنها به دنبال الگوها هستند، آنها به دنبال یک علت در مقابل فقط یک همبستگی بر اساس زمان هستند. با این حال، هفته ها از مرگ کیز می‌گذرد و هنوز علت رسمی مرگ مشخص نشده است.

یک گزارش خبری در اواسط ماه فوریه خاطر نشان کرد که پزشک قانونی ویرجینیا به جونز اطلاع داده است که کالبد شکافی از مادر وی انجام نمی شود. جونز گفت به او گفته شده که به دلیل نگرانی‌های بهداشت عمومی دولت کالبد شکافی کامل انجام نمی دهد.

گزارش‌های دیگری نیز در طی دو ماه گذشته وجود داشته که افراد پس از دریافت واکسن کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. در هر یک از این موارد، مقامات بهداشتی و ارائه کنندگان واکسن بلافاصله پس از مرگ افراد گزارش خود را ارائه داده‌اند و عنوان کردند که بعید است این تلفات به واکسیناسیون ارتباطی داشته‌باشد. در برخی دیگر از گزارش‌ها نیز اعلام شده که دلیل فوت دریافت کننده واکسن در دست بررسی است.  ده‌ها مرگ بعد از واکسیناسیون در اروپا، هند، اسرائیل و دیگر مناطق جهان گزارش شده‌است.

تعصب ذاتی در برابر مقصر دانستن واکسن ها وجود دارد

حقیقت این است که برخی از افراد به طور واضح از بیماری کووید ۱۹ می میرند در حالی که بقیه افراد از بیماری‌های مزمن شناخته شده‌ای که هر ساله علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده هستند، جان خود را از دست می‌دهند.

گمان می‌رود در مورد کسانی که بلافاصله پس از واکسیناسیون نیز فوت کرده اند، همین امر ممکن است. با این حال، به دلیل وجود تعصب روی واکسن‌ها هیچ راهی برای اثبات اینکه واکسن‌های کووید ۱۹ در موارد نادر باعث مرگ ناگهانی و غیر منتظره فرد در مدت کوتاهی پس از واکسیناسیون می‌شود وجود ندارد.

اگر مقامات بهداشتی از انجام تحقیقات کامل (از جمله انجام کالبد شکافی) در مورد این موارد خودداری کنند، راهی برای به دست آوردن شواهد لازم برای اثبات آن وجود نخواهد داشت.

آیا ممکن است پزشکی قانونی ویرجینیا یا افراد بالادست آنان از ترس آنچه ممکن است پیدا کنند، تمایلی به انجام کالبد شکافی کامل از کیز ندارند؟

چقدر احتمال دارد که این مرگ ها با واکسنی که وی دریافت کرده است ارتباط داشته‌باشد؟  

آیا آنها نگران آن هستند که کشف این ارتباط ممکن است برخی افراد را از انجام واکسیناسیون منصرف کند؟

پایان/

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 9221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =