نقش بنیاد راکفلر در عدم واردات نهاده های دامی از روسیه

یک استاد دانشگاه معتقد است قطعا مافیایی که با بنیاد راکفلر نیز در ارتباط است؛ اجازه ارتباط موثر در زمینه واردات نهاده های دامی از همسایگان شمالی و اعضای پیمان اوراسیا را به ما نخواهد داد.

به گزارش تحریریه، «عبدالمجید شیخی»، استاد دانشگاه و مشاور وزیر اسبق جهاد کشاورزی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار «تحریریه»، پیرامون خطر واردات محصولات کشاورزی و نهاده های دامی تراریخته به کشورمان، بیان داشت: نتایج پژوهش های متعدد و معتبر بین المللی نشان داده است که محصولات تراریخته، تاثیرات مخربی بر سلامت انسان و دام بر جای می گذارند. در ایران نیز، مجموعه عظیمی از اسناد در این زمینه گردآوری شده و موجود می باشد. لذا حامیان تراریخته، کاملا دستشان در زمینه دفاع از این محصولات خالی بوده و به دنبال جریان سازی های رسانه ای جهت تداوم سودجویی خویش هستند.

وی افزود: خوشبختانه سازمان پدافند غیرعامل، برای مدتی طولانی، نظرات و استدلال های مدافعان و مخالفان محصولات تراریخته را جمع آوری نموده و طی دو سالی که اینجانب با سازمان در همکاری بودم؛ به عیان مشاهده نمودم که حامیان محصولات تراریخته هیچ استدلال محکمی ندارند. بنابراین حجم دفاعی که از واردات نهاده های دامی تراریخته از مبداء آمریکای جنوبی به کشورمان صورت می گیرد؛ نوعی بازی رسانه ای، تحت کنترل افراد قدرتمند و بانفوذ است.

مشاور وزیر اسبق جهاد کشاورزی، اضافه داشت: موافقان تراریخته، باند دولتی ها هستند که منافع بزرگی در واردات این محصولات دارند. یعنی افرادی شبیه به برادر معاون محترم رئیس جمهوری که برای آزادی موقتش، توان قرار دادن 10 هزار میلیارد تومان وثیقه دارد. بنابراین افراد ذینفوذی، به دنبال واردات محصولات کشاورزی و نهاده های دامی تراریخته به کشورمان هستند و در برابر هر مخالفت مستدلی، به شدت مقاومت می نمایند.

این استاد دانشگاه، تاکید نمود: این افراد بانفوذ داخلی که شاید به حق بتوان آن ها را مافیای واردات تراریخته نامید؛ حتی از بنیاد راکفلر نیز برای اهدافشان کمک گرفته اند و در ارتباط با برخی طرف های خارجی هستند که در دشمنی با ملت ایران، سابقه ای طولانی دارند. هدف نهایی این جماعت، فراتر از واردات بوده و به دنبال قانونی ساختن کشت تراریخته در کشورمان هستند.

وی افزود: وقتی محصول کشاورزی و نهاده دامی تراریخته، وارد کشور می شود؛ در نهایت کار، این امنیت غذایی و سلامت جامعه ایرانی است که به خطر می افتد. لذا باید مطالبه به حقی در میان نیروهای انقلابی، دلسوز و مومن کشورمان وجود داشته باشد تا مدعی العموم را جهت برخورد با مافیای تراریخته به میدان آورند. از آیت الله رئیسی نیز انتظار است که وارد صحنه شوند.

وی بیان داشت: برخلاف تبلیغات عده ای، دست ما در تعامل با کشورهای جدید در زمینه تامین نیازهایمان، ابدا بسته نیست. باید به این مسئله جدی توجه داشته باشیم که ما در کشوری با موقعیت ممتاز و بی بدیل زندگی می کنیم. اما تاکنون بسیاری از ظرفیت های بالای سیاسی، جغرافیایی و اقتصادی خویش را از حالت بالقوه به حالت بالفعل در نیاورده ایم.

وی ادامه داد: ما در میانه چندین کریدور مهم بین المللی قرار گرفته ایم اما هیچ گاه به دنبال بهره برداری صحیح از این مزیت بزرگ نبوده ایم. چرا که ظاهرا منافع عده ای، در محدود نمودن تجارت کشورمان با طرف های جدید است. درباره واردات نهاده های دامی از مبداء اوراسیا نیز، معتقدم مافیای تراریخته، به راحتی اجازه فعالیت به تجار عادی را نخواهند داد.

مشاور وزیر اسبق جهاد کشاورزی، اضافه داشت: به بیانی دیگر، ما در صورت معامله با همسایگانمان، می توانیم در شرایط بهتری، نیازهای خویش را تامین نماییم. اما قطعا مافیایی که با بنیاد راکفلر نیز در ارتباط است؛ اجازه ارتباط موثر در زمینه واردات نهاده های دامی از همسایگان شمالی و اعضای پیمان اوراسیا را به ما نخواهد داد. چرا که بحث میلیاردها دلار، منفعت برای مافیا در میان است.

وی افزود: بسیاری از کشورهای جهان درباره بی توجهی ایران به ظرفیت پیمان هایی چون اکو و اوراسیا، آن هم در شرایط تحریم های ظالمانه غرب، حیرت زده شده اند. درباره واردات نهاده ها نیز، قطعا در صورت تعامل صحیح با اعضای پیمان اوراسیا، می توانیم در مقایسه با نمونه آمریکای جنوبی، موفق تر و موثرتر عمل نماییم.

وی ادامه داد: تاریخ ایران به وضوح نشان داده است که به دلیل موقعیت جغرافیایی ممتاز کشورمان، علاوه بر استعداد تولید، ما دارای استعداد بالایی در تجارت هستیم. از سوی دیگر، طبق وعده پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار سلام الله علیهم، ایران به بالاترین جایگاه در میان کشورهای اسلامی دست یافته و مهد دین مبین اسلام خواهد شد. لذا ما حتی می توانیم حوزه دین و مذهب را نیز به کمک تجارت خویش در حوزه اسلامی بیاوریم که متاسفانه در این عرصه نیز دچار کم کاری هستیم.

وی بیان داشت:دشمن و حاکمان ذلیلی که در نقش گاو شیرده غرب عمل می نمایند؛ همواره به دنبال شیعه هراسی و ایران هراسی بوده اند. از اینرو هر روزه، جهت جاانداختن ادعای دروغینی چون هلال شیعی، تبلیغات می نمایند. اما حقیقت آن است که ایران، توانایی ایجاد یک پیمان اقتصادی منطقه ای با سایر کشورهای اسلامی را دارد. پیمانی که شعار آن، بدر کامل اسلامی است.

وی با اشاره به توصیه قرآن مجید، افزود: بر طبق فرمایش خداوند در قرآن، مواد غذایی ما باید علاوه بر حلال بودن، طیب باشند. از اینرو محصولات تراریخته(دست کاری شده ژنتیکی)، بر فرض محال، اگر حلال هم باشند؛ ابدا طیب نیستند. بسیاری از فقها حکم به حرمت سیگار به دلیل مواد مضر درون آن داده اند. اکنون که ضررهای فراوان محصولات تراریخته برای انسان و دام آشکار شده؛ انتظار می رود که فقها و بزرگان دین، در این زمینه نیز با قاطعیت، حکمی صادر نمایند.

این استاد اقتصاد اسلامی، تاکید کرد: اینکه می گویم ایران ما دارای ظرفیت های فراوان مغفول مانده می باشد؛ سخن گزاف و مبالغه آمیزی نیست. ما زمانی نقشه ای در زمینه اتصال دریای خزر و خلیج فارس از طریق سرزمین های مرکزی کشورمان را داشتیم. قطعا چنین پروژه ای می توانست تجارت ما در مسیر شمال و جنوب را به کلی متحول نماید. اما جای تاسف است که ظاهرا این پروژه، از اولویت های مسئولان، خارج گردیده و به فراموشی سپرده شده است.

این کارشناس اقتصادی، اضافه داشت: در زمینه واردات نهاده های دامی از مبداء آمریکا جنوبی و کشورهایی چون برزیل، باید هوشیاری بیشتر داشت. متعجبم که برخی نمی خواهند مشاهده نمایند که کشوری چون برزیل، مهد سرمایه گذاری برخی زرسالاران و سرمایه داران آمریکایی می باشد که دشمنی آن ها با ایران و ایرانی، اظهر من المشس است. همچنین توان بالای لابی صهیونیستی در سیاست و اقتصاد کشوری چون آرژانتین، غیر قابل کتمان است.

نویسنده کتاب امنیت غذایی در پایان، افزود: از اینرو گره زدن بحث واردات نهاده های دامی و به تبع آن امنیت غذایی کشورمان به یک مبداء که از قضا حیات خلوت بزرگترین دشمن ماست؛ منطقی و عقلانی به نظر نمی رسد. از سوی دیگر، مدافعان تراریخته باید پاسخ دهند که چگونه آمریکایی که دارو را برای مردم عادی ایران، تحریم نموده است؛ امکان واردات نهاده از کنار گوشش را برای ایران ممنوع نمی کند. آیا این رفتار، نشاندهنده این نیست که برنامه ای هدفمند جهت تهدید سلامت ایرانیان، از طریق محصولات تراریخته وجود دارد.

پایان/

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 9257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • BS IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      1 2
      بازم توهم توطئه