ابهامات جدی درباره بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور

بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور درحالی در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که یکبار در اسفند ماه با پیگیری مجلس، ای انتخابات به تعویق افتاد.

به گزارش تحریریه، از ۴۹ میلیون نفر دارنده سهام عدالت، ۱۹ میلیون نفر روش مدیریتی مستقیم و ۳۰ میلیون نفر، روش مدیریتی غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

ارزش پرتفوی سهام عدالت استانی از حداقل ۵ هزار میلیارد تومان برای برخی استانها به نسبت جمعیت، تا حد اکثر ۳۰ هزار میلیارد تومان است و تعداد سهامداران استانی نیز از ۵۰۰ هزار نفر تا ۲.۵ میلیون نفر است،‌

با این اوصاف ارزش کل پرتفوی سهام عدالت استانی رقمی نزدیک به ۳۰۰هزار میلیارد تومان است که تکلیف هییت مدیره این شرکتها در انتخابات پیش رو مشخص خواهد شد.
 با توجه به اهمیتهای اقتصادی و اجتماعی این انتخابات و شائبه هایی که در خصوص انتخابات لغو شده در روز ۲۰ اسفند مطرح شد، تدابیر وزارت اقتصاد و سازمان بورس برای حداکثر شدن منافع مردم چیست؟
در این بین سوال دیگری که مطرح است این که، چه تعداد کاندیدا ثبت نام کردند و چه تعداد تایید شدند و معیارهای گزینش و انتخاب نهایی برای حضور در انتخابات چی بود؟
 با توجه به شرط عضویت در سجام برای رای دادن در انتخابات، از روز ۲۰اسفند ۱۳۹۹ که انتخابات قبلی لغو شد چه تعداد از سهامداران در سجام ثبت نام کردند؟

از طرف دیگه مجمع با حضور چه تعداد از سهامداران رسمیت پیدا میکند؟

 اصولاً اگر، از این انتخابات از طرف مردم استقبال نشود و تعداد کمی از سهامداران شرکت کنند، آیا سپردن این پرتفو چند هزار میلیارد تومانی به افرادی که مقبولیت کافی ندارند وجاهت دارد؟

پایان/

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
کد خبر: 9288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =