روحانی چه باید بکند که مشمول عدم کفایت سیاسی بشود؟

اکنون یک پرسش در نزد افکار عمومی با بسامد بالا، این است که دولت روحانی چه باید بکند که مشمول شرط عدم کفایت سیاسی شود؟ آیا او هنوز لازم است کارهای دیگری نیز بکند که شرط عدم کفایت سیاسی را احراز کند؟

آیا به خطر افکندن جان ایرانیان در کرونا، بی حاصل کردن چند باره مجاهدت های کادر بهداشت و درمان و همراهی مردم در کنترل نسبی کرونا با تشخیص و اجتهاد شخصی(پیک کرونا پایان یافته است)، نابود کردن دارایی مردم در بورس، بی اعتنایی به سایر نهادهای قانونی از جمله مجلس، ایجاد شکاف در حاکمیت سیاسی جمهوری اسلامی در برابر جبهه متحد و پرفشار خارجی و خنثی و بی اثر کردن هر راهبردی در برابر این فشارها، رکورد زدن در تورم، در افزایش نقدینگی و کسری بودجه، در بی اعتبار کردن پول ملی، در زوال رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی، در تشدید فقر و نابرابری،  در ایجاد حس بی قدرتی و بی اعتمادی در شهروندان و  صورت بخشیدن به حوادث تلخی مثل آبان 98، مرجعیت بخشیدن به خارج در حل مسایل کشور حتی تا آب خوردن و تضعیف استقلال ملی و... کافی نیست؟ 

اگر  اولا به هر دلیلی روحانی، مطابق عرف نظام های مردم سالار، قدرت را ترک نمیکند و یا ثانیا به مصالح  گوناگونی نمی توان او را مانند رییس جمهور نخست جمهوری اسلامی کنار گذاشت و یا ثالثا اکنون زمان برای این اقدام دیرهنگام است، اینها نباید واقعیت عدم کفایت او در حکمرانی  را منتفی کند  و این واقعیت را به عنوان واقعیت، در سایه این مسایل به حاشیه ببرد. این دلایل و مصالح سه گانه قابل درک است و می توان حتی با آنها همدلی کرد اما هرگز نمی تواند واقعیت عدم کفایت حکمرانی روحانی را زایل کند.

پایان/

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 9295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 9
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      1 0
      شما رابخداقسم این ادم خطرناک رااستیضاح وبه اشدمجازات برسانید
    • سینا IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      1 0
      بله. این مطلب کاملا درست است. آقای روحانی تمام ویژگی های لازم برای احراز بی کفایتی در اداره کشور را در بالاترین سطح داراست و این باید برای مردم تبیین شود که او به خاطر کفایتش نیست که کماکان رویس جمهور است بلکه این شرایط خاص ملی و بین المللی است که ما را به رعایت مصالح ملزم کرده است.
    • سیامک IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      1 0
      خود کر ده ر ا تدبیر نیست این شیخ باید ر سوا می شد تا ملت .وچودنحث این احوند .. را می شناختند ودر صورت دا دگاهی وحتی اعدام- نظام بتواندپیش برود
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      1 0
      دمت گرم جاسوس بودن هم بهش اضافه کنید
    • علی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      1 0
      وقتی یک عده خائن پوفیوز که از سر صدقه مردم به قدرت رسیده اند بجای خدمت فراافکنی و مسئولیت را ارث و میراث پدر پدر سوخته شان می دانند انقلاب اسلامی باید به شدت با این افراد خائن برخورد کرده تا درس عبرت برای دیگر خائنین شود مگر انقلاب مفت و مجانی بدست امده که باید توسط این نااهلان تباه شود
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      1 0
      روحانی یامیری یابگم ببرندت
    • احمد IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      1 0
      حمله به روحانی رد گم کردنه.8سال پیش و باز 8سال پیشتر همین داستان بارها تکرار شده و8سال دیگر هم تکرار میگردد.حالا هر کی میخواد باشه فرق نمیکنه.سوال . چطور همه رییس جمهورا اولش خوبن آخرش بد؟؟؟؟؟؟
    • مفتخری IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      0 0
      خدا لغت کند عمروعاص زمان ما را ( حسن کلید ساز ).
    • علیرضا IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      0 0
      باسلام؛بااحترام به حفظ وحدت ودوری ازهرگونه نفاق،امّاهمه مردم ایران میدانندکه این روحانی نما جزو همان روحانی نماهایی است که خداونددرقرآن توصیف فرموده که چگونه بانیرنگ وفریبکاری دین رادربین مردم زایل ومردم رابه گمراهی کشانده وبه وعده های خودصادق نیستندوتعجب ازاینست که که دراین مملکت کدام نهادمرجع ومسؤولی بایداینگونه افرادکه ازهردشمنی خطرناکترند رابه دادگاه کشانده وحق اللّه وحق مردم راازحلقومشان بیرون کشندتادرس عبرتی برای دیگران شود،امیداست به عنایت خداوندودعای اهل البیت(ع)ومردم وهمتی حیدری ازمردم ودستگاه قضا،باتشکر