راهکار جدید سازمان بورس برای بازگشت تعادل به بازار

سازمان بورس در نظر دارد از طریق صدور مجوز انتشار ۲۴ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی از سوی هلدینگ های بزرگ، شرایط برای هدایت این منابع برای خرید سهام فراهم کند.

به گزارش تحریریه، هم اکنون بیش از ۵۷ میلیون نفر در بازار سرمایه حضور دارند و از همین رو حرکت این بازار برای آنها مهم است و بازار سرمایه به امری ملی تبدیل شده است.
در کنار آن باید توجه داشت که این حرف به معنی نادیده گرفتن روند فعلی بازار نیست. امید می رود با برنامه ریزی ها و اهمیت یافتن بازار، روند در افق بلندمدت بازدهی خوبی داشته باشد.
صندوق های سرمایه گذاری در سال گذشته ۲۰۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی جذب کرده اند. از همین رو می توان گفت بانک و بازارسرمایه در کنار هم کار می کنند و نقشی متقابل در رشد اقتصاد دارند.توسعه فعالیت های این شرکت ها، عامل اصلی رشد اقتصادی کشور است.
موانع توسعه برای این شرکتها، تامین مالی بانکی است در حالی که در بازار سرمایه امکانات خوبی وجود دارد.

اندازه بازاربدهی در سال ۹۰، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بوده، اما در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان اوراق منتشر شده که نشان از رشد ۳۰۰ درصدی این بازار دارد.
سازمان بورس در نظر دارد فرایندها را تسهیل کرده و زمان صدور مجوزهای لازم را کوتاه کند.
در جلسه اخیر هییت مدیره سازمان بورس مقرر شد، شرکتهایبزرگ و هلدینگها به منظور تقویت بازار، طی ۴۸ ساعت آینده حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق، منابع به بازار تزریق کنند.

پایان/

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
کد خبر: 9297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      2 0
      به نظر میاد با این کار میخواد کما فی السابق موقتا جلوی ریزش بورس رو بگیرند بعد از آن ریزشی دیگر، با اینکه مسئول اصلی ریزش خود هستند برای اینکه مثل ماجراهای دیگر از گردن خودشون بگیرند مسئول اصلی مردم رو معرفی بکنن و همین طور خواهد شد ما پول نمی‌خواهیم ما می‌خواهیم شما دست از سر بورس بردارید بزارید طبق تکنیکال که قواعد رایج دنیاست پیش بره
    • مالباخته شعارهای دولت و صدا و سیما و غیره IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      3 0
      خدا میدونه بازم چه دامی پهن کردن برای مردم بدبخت. فقط یه چیز مشخصه اونم اینه که هرگز هدفشون کمک به مردم نیست همونطور که هیچ وقت نبوده که اگه بود پولمون بی ارزش ترین پول دنیا نبود حتی از پول افغانستان بی ارزش تر.
    • امیر IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 0
      ... بازحمت پول درآوردیم گفتن بیایدبورس همرو کشیدن بالا