آیا بسته 24 هزار میلیاردی سازمان بورس، بازار را نجات می‌دهد؟

سازمان بورس در نظر دارد از طریق صدور مجوز انتشار اوراق بدهی با پشتوانه رهنی مانع ریزش بیشتر بازار سهام شود.

به گزارش تحریریه، بر اساس بسته جدید سازمان بورس مقرر شده است که تا به شرکتهای بزرگ و هلدینگها مجوز فوری انتشار اوراق داده شود. این فرایند تاکنون با موانع بسیار زیادی مواجه بوده که مصوبه اخیر سازمان بورس تا حدودی موانع و بروکراسی فعلی را حذف کرده است.

حالا سازمان بورس مجوز انتشار این اوراق بدهی را به برخی شرکتها از جمله شستا صادر کرده است. بعد از فروش اوراق بدهی منابع حاصل در بازار بورس، مجددا صرف خرید سهام خواهد شد.

این مجوز در حال حاضر حدود 24 هزار میلیارد تومان عنوان شده است که در صورت تحقق این امر باید شاهد ورود این منابع به بازار و به خصوص سهام شاخص ساز باشیم.

بر اساس اعلام میثم فدایی مدیر کل نظارت بر ناشران بازار، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی- شستا درخواست انتشار اوراق رهنی برای خرید سهام به مبلغ 1000 میلیارد تومان را به سازمان بورس ارائه کرده است.

شرکت‌هایی مثل غدیر ونیکی شستا و برخی دیگر از قبل چنین درخواست‌هایی را داشته‌اند. هلدینگ شستا درخواست عدد بالاتری را کرده بود ولی 1000 میلیارد آن کاملا در دسترس و به زودی عملیات اجرایی می‌شود. یکی دیگر از هلدینگ‌ها نیز درخواست  2 هزار میلیارد اوراق تبعی داشته است.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفته است: دکتر دهقان جلسه فوری را برای 7 صبح فردا گذاشته تا  روال‌های معمول بررسی با سرعت طی شود و به بازار کمک شود. 
10 هلدینگ متقاضی امروز جلسه بودند. امروز از هزار تا 5 هزار میلیارد تومان متقاضی داشتیم .

پایان/

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
کد خبر: 9298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مظلوم IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      1 0
      خواب دیدی خیره هیچوقت گربه برای رضای خدا موش نمیگیره!