کودکان موش آزمایشگاهی برای واکسیناسیون ویروس کرونا

گروه های حقوق بشری استفاده از واکسن های آزمایشی روی کودکان برای مقابله با ویروس کرونایی که تقریبا احتمال مرگ با آن تقریبا صفر درصد است، نوعی کودک آزاری می دانند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «VaccineDamage.News» در گزارشی نوشت گروه های ضد کرونا و گروه های حقوق بشری واکسیناسیون آزمایشی ویروس کرونا برای کودکان را «نوعی کودک آزاری» خواند.

«کندس اوئنز» تحلیلگر محافظه‌کار اهل ایالات متحده و  رهبر جنبش «Blexit» در توییت خود در تاریخ ۳۱ مارس نوشت: استفاده از واکسن های آزمایشی روی کودکان برای مقابله با ویروسی که تقریبا احتمال مرگ آنها با کرونا تقریبا صفر درصد است، نوعی کودک آزاری است. من فقط نمی توانم والدینی را درک کنم که اجازه می دهد با بچه هایشان همچون خوکچه هندی با آنها رفتار شود».

این پیام وی توجه توییتر را به خود جلب کرد و بلافاصله به آن برچسب «گمراه کننده» زد. با این حال، اطلاعات گزارش شده مربوط به میزان فوت کودکان بر اثر این بیماری نشان می دهد که اطلاعات موجود در توییت اوئنز دقیق است. از اول آوریل، صفر تا ۰.۰۰۳ درصد از کل موارد ابتلا به کووید ۱۹ مربوط به کودکان در ایالات متحده منجر به مرگ شده و در ۱۰ ایالت نیز میزان فوت کودکان صفر گزارش شده است.

براساس داده های منتشر شده در وب سایت آکادمی اطفال آمریکا، از تعداد ۳ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۵۰۰ مورد کودک مبتلا به کووید ۱۹ که در این کشور گزارش شده فقط بین ۰.۱ تا  ۰.۲ درصد از آنها منجر به بستری شدن در بیمارستان شد.

اندکی پس از این اقدام توییتر اما اوئنز دو توییت دیگر ارسال کرد. او در اولین توئیت مواضع خود را تکرار کرد: «توییتر بی دلیل بر روی اظهارات کاملا صادقانه من برچسب زده است. احتمال مرگ کودکان از ویروس کرونا صفر درصد  است و من پای ارزیابی خود ایستاده‌ام که استفاده از کودکان به عنوان موش آزمایشگاهی نوعی کودک آزاری است».

تحلیلگر محافظه‌کار اهل ایالات متحده در توییت بعدی خود گفت: «توییتر دستور شرکت‌های بزرگ دارویی را انجام می دهد». وی نوشت: «چسباندن این برچسب های مزخرف بر توییت ها به این دلیل است که بیگ فارما (شرکت های بزرگ داروسازی) می گوید که شما را مجبور به دریافت واکسن نمی کند. مطمئنا حتی جهنم نیز نمی تواند تصمیم شخصی من برای عدم واکسیناسیون فرزندم را تغییر دهد. من گوسفند نیستم».

جامعه علمی در تلاش برای اطمینان از ایمن بودن واکسن کرونا برای کودکان با چالش های منحصر به فردی روبه رو است. کودکان در آزمایشات بالینی اصلی نیستند زیرا نوع وخیم این بیماری بیشتر در بزرگسالان و به ویژه افراد مسن دیده می شود. از آنجا که سیستم ایمنی کودک بسیار متفاوت از بزرگسالان است، واکسن ها به دوز یا فرمول های مختلفی نیاز دارند. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که سیستم ایمنی بدن کودکان بسته به سن آنها بسیار متفاوت است. بنابراین، واکسن کووید ۱۹ برای کودکان نمی تواند یک راه حل مناسب برای همه باشد. موضوع مهمتری که باید در نظر گرفته شود اینکه آزمایشات پزشکی مربوط به کودکان تحت پروتکل های سختگیرانه تری نسبت به بزرگسالان انجام می شود.

کودکان به طور کلی شکل خفیف تری از این بیماری را تجربه کرده اند و بیشتر آنها علائم قابل توجهی ندارند. با این حال، برخی از کودکان به دلیل ابتلا به نوع حاد آن به شدت بیمار شده اند.

متخصصان حوزه بهداشت و درمان همچنین می گویند کودکان هنوز می توانند ویروس را منتقل کنند. به همین دلیل وی محافظت از کودکان در برابر این بیماری را مهم می دانند.

«کمیل سابلا» متخصص بیماری‌های عفونی کودکان اما معتقد است که واکسیناسیون کودکان نباید پیش شرط بازگشت دوباره آنها به مدرسه باشد.

وی می افزاید: ما طی چند ماه گذشته آموخته ایم که کودکان می توانند با خیال راحت در مدرسه باشند به شرطی که تمام اقدامات احتیاطی برای ایمن نگه داشتن آنها با فاصله اجتماعی، ماسک گذاری و بهداشت مناسب دست ها انجام شود. در بسیاری از مدارس این اقدام با موفقیت انجام شده است. واکسیناسیون فقط یک قدم دیگر در کمک به مردم و به ویژه والدین است که با بازگشت بچه ها به مدرسه احساس راحتی بیشتری می کنند».

وی تصریح کرد: برای کودکان مهم است که کارهایی را که دوست دارند، انجام دهند. این برای سلامت جسمی و روانی آنها مفید است. با این حال، ما هنوز هم باید تمام اقدامات احتیاطی را که در این زمینه وجود دارد انجام دهیم».

پایان/

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 9331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =