جولان مرگ کرونایی در میان افراد واکسینه شده

موج سوم بیماری کووید ۱۹ مرگ گسترده ای را در میان واکسینه شده ها نشان خواهد داد. در حالی که گفته می شد در موج اول کرونا در آمریکا از هر ۲۰۰ نفر یک نفر فوت کرده است؛ به گفته کارشناسان طی موج سوم به لطف تزریق واکسن از هر ۷۰ نفر یک نفر جان خود را از دست می دهد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «VaccineDamage» در گزارشی نوشت: وجود موج سوم ویروس کووید ۱۹ که از ووهان چین آغاز شد مانع راه ما می شود. اکنون این ویروس کسانی را تحت تاثیر قرار می دهد که واکسینه شده اند.

در گزارشی که توسط «گروه مدل سازی علمی آنفلوانزای همه گیر» (SPI-M) تدوین شده است، اعتقاد بر این است که اکثر افرادی که در طی موج سوم فوت می کنند، قبلا به طور کامل برای محافظت در برابر ویروس چینی کووید ۱۹ واکسینه شده اند.

این گزارش نشان می دهد: «این موج جدید در هر دو زمینه بستری و میزان مرگ و میر، بیشتر افرادی را به خود گرفتار می کند که واکسینه شده اند و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد افراد درگیر با این بیماری در موج سوم کسانی هستند که دو دوز واکسن را دریافت کرده اند».

بر این اساس موج سوم کرونا افراد در گروه سنی پرخطر را نشانه می گیرد. استدلال این گروه این است که حدود ۱۰ درصد از افراد بالای ۵۰ سال که واکسینه شده اند هیچ گونه محافظتی از طریق واکسن دریافت نخواهند کرد، این بر اساس فرض نرخ ۹۰ درصدی کارآیی واکسن است و این ۱۰ درصد معادل ۲.۹ میلیون نفر است.

برخی تحلیلگران حدود ۴۰ هزار مرگ را در آمریکا پیش بینی می کنند در حالی که برخی دیگر می گویند که تعداد فوتی ها نزدیک به ۶۰ هزار نفر خواهد بود. در هر صورت، تعداد زیادی از تلفات ناشی از تزریق واکسن است که به خودی خود کاملا غیرضروری است زیرا ویروس چینی حتی آنقدرها هم خطرناک نیست.

در حالی که گفته می شد از هر ۲۰۰ نفر یک نفر در طی موج اول فوت کرده است و ما می دانیم که این امر بیش از حد بزرگ شده بود؛ به گفته کارشناسان طی موج سوم به لطف تزریق واکسن از هر ۷۰ نفر یک نفر جان خود را از دست می دهد.

برخی از مدل سازان پس از تحمل انتقادات شدید از اینکه این سخنان بیش از حد بدبینانه هستند، تصویری شگفت انگیز ترسیم می کنند که نشان می دهد چگونه همه افراد واکسینه شده نجات خواهند یافت. این باعث می شود مردم احساس خوبی داشته باشند و این روایتی دائمی برای تشویق مردم برای حرکت به جلو خواهد بود.

با این وجود، هنگامی که افراد شروع به مردن می کنند، آیا ارتباط این مرگ‌ها با واکسیناسیون آشکار می شود یا بازهم افراد واکسینه نشده مورد سرزنش قرار می گیرند؟ به نظر می رسد که مراکز پزشکی همیشه راهی برای اینکه تقصیر را بر گردن چیزی غیر از علت واقعی بیاندازد، پیدا می کنند.

هنوز همه منابع نتایج خوبی را برای واکسیناسیون پیش بینی نمی کنند. یک تحلیلگر می گوید واکسن «آسترازنکا» پس از دو دوز تزریق تنها حدود ۳۱ درصد از ابتلا به بیماری می کاهد. برخی دیگر می گویند ممکن است تزریق واکسن ها  کمی بهتر از سایر پیش بینی ها و چیزی حدود ۶۳ تا ۶۵ درصد بهتر عمل کنند. در همین حال، آسترازنکا با نادیده گرفتن انبوهی از گیرندگان این واکسن که در اثر لخته شدن خون و پس از انجام تزریق می میرند، درصد کارآیی واکسن خود را ۹۴ درصد اعلام کرده است.

اینک با گرم شدن هوا باید جنبه های فصلی نیز در کنار سایر عوامل برای میزان فعالیت ویروس کرونا در نظر گرفته شود چراکه در فصل های گرم میزان فعالیت بیماری کمتر می شود. صبر کنید تا پاییز و زمستان، وقتی بیماری فصلی شروع به شیوع و گسترش می کند و هر فرد واکسینه شده نخستین واکنش های غیرطبیعی سیستم ایمنی بدنش را در معرض بیماری ببیند، آنگاه متوجه خواهد شد که سیستم ایمنی بدن او بیش از حد ضرر می کند.

جهان طوفانی مانند این را  هرگز ندیده است، طوفانی که منجر به بیماری و مرگ های جمعی می شود.

پایان/

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۴
کد خبر: 9333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      1 0
      از قدیم گفتن گربه دهنش به گوشت نمیرسه پیف وپیف میکرد.
    • ebi IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      1 0
      تا زمانی که کرونا برای پزشکا نون دونی باشه این بیماری باقی خواهد ماند