جزییات نامه رییس سازمان بورس به همتی در خصوص نرخ تسعیر ارز

رییس سازمان بورس در مکاتبه ای با رییس کل بانک مرکزی، به دلیل پایین بودن نرخ تسعیر ارز بانکها خواستار اعمال اصلاحات اساسی شد.

به گزارش تحریریه، رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به همتی از بانک مرکزی به دلیل نرخ تسعیر ارز بانک‌ها و ابهام در صورت‌های مالی این نهادهای مالی بزرگ انتقاد کرد و خواستار اصلاحات اساسی شد.

دهقان دهنوی نوشت : با توجه به وجود دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی با اهمیت در صورت وضعیت مالی شرکت‌های حاضر در صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه کشور، موضوع نرخ مورد استفاده برای تسعیر این اقلام در صورت‌های مالی، از اهمیت زیادی برای استفاده‌کنندگان از صورت‌های مالی این شرکت‌ها برخوردار است.

 با توجه به نامه بانک مرکزی، نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری برای گزارشگری مالی پایان سال 1399 معادل 110000 ریال برای هر دلار آمریکا تعیین شده است.

این در حالی است که ابهام در دسترسی بانک‌ها به منابع ارزی با نرخ‌های اعلامی آن بانک، منجر به کاهش شفافیت اطلاعاتی بانک‌های ثبت شده نزد این سازمان و اعتراض سهامداران مبنی بر تهیه صورت‌های مالی بر مبنای اطلاعات نادرست شده است.

پایان/

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
کد خبر: 9368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =