بیت کوین، پیش به سوی فراتر از ۱۰۰ هزار دلار؟

تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال بر افزایش قیمت کریپتوکارنسی ها در آینده تاکید دارند و بیت کوین را سرآمد بازار می دانند. برخی دستیابی به قیمت بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار را برای این ارز دیجیتال امری امکانپذیر می بینند.

به گزارش تحریریه، بازار ارزهای رمزپایه در حال رشد است و این فقط مربوط به بیت کوین نیست. «ریپل» از نظر ارزش سه برابر شده و «اتریوم» نیز به بالاترین رکورد خود در طول تاریخ رسیده است. سرمایه گذارانی که از افزایش تورم می ترسند به دارایی که طبق تصور آنان یک نوع طلای دیجیتال جدید است پناه می برند. مطمئنا «بیت کوین» سرآمد ارزهای دیجیتال است و سایر رمز ارزها نیز مسیر آن را دنبال می کنند.

اگرچه جریان های تجمعی در طلا و صندوق های بیت کوین از سال ۲۰۱۹ به روشی مشابه حرکت کردند اما بیت کوین پیش از اینکه از طلا پیشی بگیرد کمی از بازار عقب ماند. سپس این روند تغییر کرد و بازار طلا شاهد خروج ۲۰ میلیارد دلار بود در حالی که بیت کوین از ۷ میلیارد دلار جریان ورودی برخوردار بوده است.

اختلاف ۱۳ میلیارد دلار کجا رفت؟ احتمالا به بازار سهام.

معاملات آتی بیت کوین حتی به سطوح بالاتر نیز اشاره دارند

علاقه مندان به بیت کوین در حال انجام انواع پیش بینی ها در مورد قیمت بیت کوین هستند. برخی استدلال می کنند که ارزش ۱۳۰ هزار دلار به راحتی دست یافتنی خواهد بود. به زودی به این موضوع پی خواهیم برد اما در همین حال، معاملات آتی بیت کوین چند روز پیش به ۷۳ هزار و ۵۰۰ دلار رسیده بود. آیا این ها ناکارآمدی بازار هستند یا پیش بینی های دقیق؟

البته این خبر خوبی نیست. مصرف انرژی ناشی از استخراج بیت کوین در حال افزایش است. طبق اطلاعات به دست آمده از «شاخص مصرف برق بیت‌کوین کمبریج» در ماه فوریه سال ۲۰۲۱،  میزان برق مورد نیاز برای استخراج بیت کوین ۱۲۰ مگاوات در سال است. این بیشتر از انرژی مصرف‌شده توسط بسیاری از کشورها مانند سوئد است.

فقط ۶ ماه پیش، مصرف برق بیت کوین در رده حدود ۱۰ مگاوات قرار داشت. افزایش ۶ برابری در این مدت کوتاه واقعا چشمگیر است البته هیچ بازار دیگری با این حجم از سرمایه بزرگ بازده مشابهی ندارد.

جدا از سودمندی محدود اما رو به رشد این رمز ارز، بزرگترین مشکل بیت کوین آسیب احتمالی زیست محیطی ناشی از استفاده بیش از حد از انرژی است. اما رشد بیت کوین تا زمان ترکیدن حباب آن ادامه خواهد یافت.  

پایان/

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 9378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بی نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      0 0
      این نوع ارزهای هیچ گونه پشتوانه ای ندارند بیخود تبلیغ نکنید و هیچ وقت جای بورس را نمی تونه بگیره .
    • بانام IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      0 0
      چرا هی به هرچی گیر میدید ؟ چرا افرادی که سرمایه شون رو طلا گرفتن یا ملک خریدن یا ماشین رو مثال نمی زنید.چرا افرادی که صاحب دانش کریپتو هستند را به چالشتون دعوت نمی کنید ؟ چرا اطلاعات غلط به مردم می دهید ؟