جزئیات تازه از انتقال سرمایه و پول مردم در بورس به خارج از کشور توسط حقوقیها!

کسی که به عنوان ناظر بازار از ابتدای ورود سرمایه‌های مردم به بورس حضور داشته سازمان بورس است، مدیران این بخش باید به طور مشخص بازار را رصد می‌کردند تا چنین اتفاقاتی در بازار سرمایه رخ ندهد نه آنکه کناره گیری می کردند.

به گزارش تحریریه،‌ حقوقی‌هایی که سرمایه‌های خود را از بازار سرمایه خارج کردند؛ آنرا عمدتا به سرمایه گذاری در بازارهای موازی، پرداخت معوقات کارمندانشان یا سرمایه گذاری در کشورهای دیگر صرف کردند که در حال حاضر به دلیل قرار گرفتن پرونده های این اشخاص در دست قوه قضائیه نمی‌توان نامشان را  ذکر کرد.

این اصلا درست نیست که مسئولان مربوط و اشخاص و نهادهای حقوقی از اعتماد سهامداران سوء استفاده کردند به سبب آنکه انتظار مردم از سرمایه گذاری در بورس کمک به بخش تولید بود، اما حال سرمایه گذاران شاهد هستند که سرمایه هایشان نه تنها به این بخش کمک نکرده بلکه از بین هم رفته است.

علیزاده در این باره بیان کرد: امروز شاید تمام مردم انتظار دارند که مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی به بحث بازار سرمایه ورود کند، اما شاهدیم همین اظهاراتی که  آقای قاضی زاده هاشمی در این مدت انجام داده چه قدر مورد انتقاد اهالی بازار سرمایه قرار گرفته به طوری که بعضی از آن‌ها مدعی هستند که صحبت های مجلسی ها سبب برهم ریختن جو بازار  سهام شده است.

برخی از حقوقی ها، صف های فروش ساختگی ایجاد می کنند

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس بیان کرد: اینکه عده‌ای از کارشناسان بازار سرمایه و خبرگان مالی می‌گویند که حقوقی‌ها با یک دیگر دست به یکی می‌کنند و سبب آشفتگی بازار سرمایه می‌شوند، اصلا نظر غلطی نیست به سبب آنکه خیلی از حقوقی‌ها قبل از شروع رسمی بازار می‌آیند و صف‌های فروش ساختگی تشکیل می‌دهند که چنین مسئله‌ای به طور قطع سبب برهم زدن  اذهان سهامداران بازار سرمایه می‌شود.

علیزاده گفت: چرا بعضی از حقوقی‌ها قبل از ریزش‌هایی که در بازار سرمایه رخ داد اقدام به فروش و عرضه‌های آبشاری کردند و بعد از آن هنگامی که خیالشان راحت شد که سود لازم را بدست آورند، آمدند یک منت بر سر سهامداران حقیقی خرد گذاشتند و سهم‌های آن‌ها را با یک قیمت کم خریداری کردند. اگر در حال حاضر برویم و به حقوقی‌ها بگویم که شما چرا چنین امری را در زمان مذکور انجام دادید به طور حتم می‌گویند اساس بازار سرمایه عرضه و تقاضاست.

او بیان کرد: در حالی که اشخاص حقوقی بازیگران اصلی بازار سرمایه بودند نباید با رفتارهایشان در شرایطی که مردم به بورس اعتماد کرده بودند ته دل آن‌ها را خالی می‌کردند و سبب متشنج شدن جو بازار می‌شدند و اعتماد آن‌ها را از بین می‌بردند، اکنون هرکاری هم که  مسئولان بخواهند انجام دهند دیگر نمی‌توانند اعتماد اولیه را به این بازار بازگردانند.

وزیر اقتصاد پاسخگوی خروج سرمایه از بورس باشد

به گزارش تحریریه،‌ عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس گفت: اکنون نقدینگی زیادی از بازار سرمایه به سبب رفتارهای ناشایستی که طی این مدت صورت گرفت خارج شده است، به طور قطع  دژپسند وزیر اقتصاد و دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس به عنوان دو مقام مسئول باید در این رابطه پاسخگو باشند.

پایان/

۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 9429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      3 0
      خداڌلیل تون کنه
    • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 0
      بعد از دست برد به جیب مردم و پرکردن خزانه وامانده کشور توسط لیبرالهای بی لیاقت ، کاری که جهت تسکین دردهای مرد میشود کرد محاکمه آنهایی است که با این کارها ، اعتماد مردم رانسبت به مملکت و نسبت به تعاریفی همچون عدالت اجتماعی اسلامی و خون شهدا از بین بردند . اگر مجلس لقب مجلس انقلابی رایدک میکشد ، این یک فرض اساسی برآنها می تواند باشد