عاقبت روزهای پرفراز و نشیب سهام

بیماری کرونا و گسترش شیوع آن در برخی کشورها موجب شده است که بازار سهام در ایالات متحده نیز شاهد نوسانات قابل توجهی باشد.

به گزارش تحریریه، سهام ایالات متحده چهارشنبه گذشته با پایان یافتن روند نزولی دو روزه با اندکی افزایش به پایان رسید. علت آن است که سرمایه گذاران پیش بینی کردند افزایش شیوع بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان می تواند بر رشد اقتصادی تاثیر منفی داشته و روند آن را کُند کند.

شاخص‌های اصلی چه تغییری کردند؟

«میانگین صنعتی داو جونز» ۳۱۶.۰۱ واحد یا ۰.۹درصد افزایش یافت تا در ۳۴۱۳۷.۳۱ به پایان برسد، به این ترتیب دومین نقطه اوج خود را ثبت کرد.

شاخص«S&P ۵۰۰ »  با رشد ۳۸.۴۸ واحدی یا ۰.۹ درصدی روبه رو شد و در پایان به ۴۱۷۳.۴۲ واحد رسید و دومین رکورد بالاترین قیمت پایانی را به ثبت رساند.

سهام «نزدک کامپوزیت» با ۱۶۳.۹۵ واحد یا ۱.۲درصد افزایش، در ۱۳۹۵۰.۲۲بسته شد که بیشترین سود از ۱۵ آوریل است.

شاخص «راسل ۲۰۰۰» با ۲.۳۵ درصد افزایش در سرمایه گذاری های کوچک، ۲.۴ درصد رشد کرد و با ۲۲۳۹.۶۳ پایان یافت.

چه چیزی بازار را به حرکت درآورد؟

سهام ایالات متحده در روز چهارشنبه سقوط دو روزه خود را متوقف کرد. این در حالی است که داو جونز و شاخص S&P از ثبت رکوردهای خود خجل هستند زیرا سرمایه گذاران کوچک سهام هایی را ترجیح می دهند که انتظار می رود پس از واکسیناسیون کامل جمعیت و بهبود شرایط اقتصادی ناشی از بازگشایی مشاغل به آنها سود بدهد.

«کنت انگلکه» (Kent Engelk) استراتژیست ارشد اقتصادی «کپیتال سکیوریتی منیجمنت»(Capitol Securities Management) گفت: این افزایش باز هم عمدی صورت گرفته است. یک روز، مثل این است که با سبد سهام خود وارد جهنم می شویم و روز بعد همه چیز خوب به نظر می رسد.

وی دلیل این اقدام فریبکارانه را تا حدودی به افزایش معاملات الگوریتمی و معاملات مبتنی بر فناوری نسبت داد. اوایل هفته جاری فشارها بر شاخص S&P ۵۰۰ و داو جونز رکورد جدیدی را در روز جمعه به دنبال داشت، موضوعی که باعث شد تحلیلگران عمدتا دو روز کاهش را به نگرانی در مورد افزایش مجدد شیوع بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان به ویژه در هند و ژاپن مرتبط بدانند.

هند با ثبت بیش از ۲۰۰ هزار مورد برای هفتمین روز متوالی، روز چهارشنبه تعداد رکورد موارد ابتلا به کرونا را گزارش کرد. گزارش شده است که بیمارستان های این کشور به سرعت در حال پر شدن هستند، تخت های بخش های ICU در حال تکمیل است و دیگر جای کافی برای بستری وجود ندارد. گزارش های خبری حاکی از آن است که مقامات ژاپنی در حال بررسی وضعیت اضطراری برای توکیو و اوزاکا به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ هستند. در حال حاضر مرگ بر اثر این بیماری در ایرلند از موارد چین پیشی گرفته است.

«مارک هافله» مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در بخش مدیریت ثروت جهانی (UBS) اما هنوز هم با وجود افزایش نوسانات، فرصت هایی را برای خرید سهام می بیند. خصوصا از آنجا که محموله های واکسن «جانسون اند جانسون» قرار است بعد از توقف تزریق دوز اول در در ایالات متحده، در اروپا از سر گرفته شود.

پایان/

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 9435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =