سرنخهای تازه از تزریق ۵۰۰۰ خودرو خارجی به بازار

بر اساس مکاتبات گمرک، احتمال ترخیص ۵۰۰۰ خودرو رسوبی در صورت رفع مشکلاتی از جمله ثبت سفارش وجود خواهد داشت.

به گزارش تحریریه، معاون فنی گمرک در نامه ای به مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت اقتصاد در خصوص خودروهای مانده در گمرک اعلام کرده چنانچه وزارت صمت نسبت به اخذ موافقت های لازم درخصوص تمدید مجدد مصوبه ترخیص خودروها و صدور ثبت سفارش اقدام کند و بانک مرکزی هم اقدام به تأیید منشأ ارز این خودروها کند، گمرک ایران نیز با رعایت مقررات مربوطه و اخذ مجوزهای قانونی لازم نسبت به ترخیص این خودروها اقدام خواهد کرد.

از تیرماه سال ۱۳۹۶ امکان ثبت سفارش برای تعداد زیادی از واردکنندگان خودرو بابت صدور و ابلاغ دستورالعمل جدید و اختلال در سامانه بسته شد. 

طبق آمار، تعداد خودروهای دپو شده بالغ بر ۱۲هزار دستگاه بود و طی دو مرحله ۷۱۵۳ دستگاه ترخیص شده و ۵۱۰۸ دستگاه دیگر باقی‌ مانده اند.

مشکل خودروهای مانده در گمرک به عدم صدور ثبت سفارش از سوی وزارت صمت برای خودروهای فاقد ثبت سفارش بر می گردد. اما وزارت صمت هم به دلایل مختلفی از جمله نداشتن تأییدیه استاندارد کالا یا نداشتن نمایندگی و... از صدور ثبت سفارش خودداری کرده است. 

گمرک ایران اعلام کرده، چنانچه وزارت صمت نسبت به اخذ موافقت های لازم درخصوص تمدید مجدد مصوبه ترخیص خودروها و صدور ثبت سفارش اقدام کند و بانک مرکزی هم اقدام به تأیید منشأ ارز این خودروها کند، نسبت به ترخیص این خودروها اقدام خواهد شد.

پایان/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 9447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =