امسال چه قدر از سیگاریها مالیات اخذ می‌شود

جزئیات وصول انواع مالیات از مصرف و واردات سیگار ابلاغ شد

به گزارش تحریریه، دستورالعمل شماره ۵۰۳ / ۱۴۰۰/ ۲۰۰ مورخ ۱/ ۲/ ۱۴۰۰ سازمان امور مالیاتی در خصوص نحوه اخذ مالیات از سیگار و تنباکوی قلیان تولیدی و وارداتی در اجرای بند ف تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰  ابلاغ شد.

میزان مالیات به ازای هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ ۲۵۰ ریال میزان مالیات به ازای هر نخ سیگار تولید داخل با نشان بین المللی مبلغ ۵۰۰ ریال میزان مالیات به ازای هر نخ سیگار وارداتی مبلغ ۱۵۰۰ ریال میزان مالیات هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی داخلی مبلغ ۳۳.۰۰۰ ریال

برای هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی وارداتی مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ ریال به عنوان حقوق ورودی اضافه و اخذ می شود.

تولیدکنندگان انواع سیگار و تنباکوی قلیان و همچنین واردکنندگان انواع سیگار در سال ۱۴۰۰ ملزم به اجرای کلیه تکالیف پیش بینی شده در قانون مالیات بر ارزش افزوده از جمله صدور صورتحسال، ارائه اظهارنامه و واریز مالیات متعلق ظرف مهلت مقرر می باشند.

مالیات های فوق، جزء ماخذ محاسبه مالیات بر ارزش افزوده نبوده و برای عاملین پخش و توزیع کنندگان به عنوان بخشی از بهای تمام شده کالا ( برابر بند ۱ ماده ۱۴۸ ق.م.م ) قابل احتساب می باشد.

گمرک جمهوری اسلامی مکلف است مالیات مزبور را قبل از ترخیص از واردکنندگان وصول و به حساب مربوط واریز و اطلاعات واردکنندگان را پس از هر دوره مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه نماید

صادرات انواع سیگار و تنباکوی قلیان داخلی به خارج از کشور مشمول مالیات موضوع حکم مقرر در قانون بودجه نمی باشد. 

پایان/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 9458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =