چرا بهترین گزینه برای اصولگرایان در انتخابات رئیسی است؟

با توجه به سوابق مدیریتی رئیسی در پست های مختلف، می توان گفت وی بهترین گزینه برای اصولگرایان محسوب می شود.

هر چقدر و هر ساعت که به زمان ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری برای انتخابات ۲۸خرداد ۱۴۰۰ نزدیک می شویم و هر آن که جهت گیری های سیاسی-انتخاباتی در کشور را رصد می کنیم ، متوجه این نکته مهم می شویم که تمام زمینه ها دارد برای حضور مقتدرانه رئیسی در این رویداد بسیار مهم فراهم می شود و همه و همه نشان از صدای پای مردی مقتدر با جنسی متفاوت بنام رئیسی می دهد که محکم تر از گذشته این صدای موثر در سطح کشور به گوش می رسد.

صرف نظر از همه مباحث پیرامون نامزدی رئیسی دلایل محکم ضمنی و استدلالی وجود دارد که حضور وی را اجتناب‌ ناپذیر می کند :
مشارکت : جدی ترین مساله پیش رو در انتخابات ۲۸ خرداد ، مسأله مشارکت مطلوب و موثر مردم پای صندوق های رای است. بنظر می آید ۲۸ خرداد بواسطه احاطه دو مساله جدی در کشور بشدت تحت تاثیر باشد. اولی استمرار روند دردناک ویروس کرونا در کشور که تقریبا روح و روان کل جامعه را تحت تاثیر مستقیم خود قرار داده و حتی ممکن است عوارض شوک آوری را با توجه‌ به پیامدهای شدید اقتصادی آن، برای کشور به دنبال داشته باشد. (این موضوع خود به مهندسی جدی و پردازش تخصصی در ابعاد مختلف نیاز دارد) و دومی استقرار توده پرفشار روحی و روانی در کل کشور که ناشی از وضع بد اقتصادی و معشیتی اکثریت مردم دارد و نارضایتی را به شکل بی سابقه ای افزایش داده است و در چنین وضعیتی حضور آقای رئیسی می تواند مایه دلگرمی مردم و تشویق آنان برای حضور در پای صندوق های رای شود.

شانس اول پیروزی: ضمن احترام به همه نامزدهای احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،  فضای عمومی و سیاسی کشور نشان می دهد که حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شانس اول پیروزی این انتخابات خواهد بود و هر روز که به زمان انتخابات نزدیک می شویم این مسأله پررنگ تر می شود.

روحانیت و حوزه: در کنار اکثر فاکتورهای مثبت برای حضور آقای رئیسی،  یکی از بارزترین فاکتورهای موثر ، اجماع در سطح بالای نزد جریان روحانیت و حوزه های علمیه است که از ماهها قبل به شکل مستقیم و غیر مستقیم تمایل خود را برای حضور جدی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری نشان دادهراند.
بازسازی وجه نظام بویژه در عرصه بین المللی:با توجه به روحیات منعطف و تحصیلات تخصصی و تجربیات حقوقی دکتر رئیسی و همچنین مشورت پذیری بالای وی از ناحیه نخبگان، بطور قطع در این برهه حساس تاریخی که وجاهت بین المللی ایران و ایرانی آسیب های جدی دیده،می تواند به کمک جدی کشور بیاید و وجهه آن را به بهترین شکل ممکن بازسازی کند.

وحدت اکثریت مطلق نیروهای سنتی نظام : جریان سنتی اگر چه میزان اثرگذاری شان در جامعه و بویژه نسل جوان و نوظهور به شدت کاهش پیدا کرده، اما بطور استثناء رویکرد تکراری احساس تکلیف را کنار گذاشته و بر روی رئیسی متمرکز شده اند.

امید مردم و رهبری : روحیه بالای خدمت و نگاه فراجناحی رئیسی در کنار دغدغه جدی آینده کشور و عزم و اراده برای خروج کشور از وضعیت نگران کننده فعلی ، وی را در این مقطع به اصلی ترین گزینه انتخابات آتی تبدیل می کند. به گونه ای که در حال حاضر اکثریت دغدغه مندان به وضع موجود بر آمدن ایشان وفاق دارند.

اجماع سیاسیون : در حال حاضر در جمیع جهات ، سیاسیون سرشناس در جناح راست سنتی و جریانهای متعدد اصولگرایی و انقلابی در کنار جریان معتدل 
اقبال گسترده جریان های سیاسی، صنفی، نخبگان و گروههای دیگر: ترجیح نخبگان به رئیسی در میان گزینه های مطرح از هر جهت مشهود است. و متقابلا آقای رئیسی نیز طی سالیان اخیر اثبات کرده که گرایش معقولانه ای در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها به نخبگان و افراد سرشناس دانشگاهی داشته و همچنین پذیرای منصفانه نقدهای گسترده بوده است.

نوگرا بودن آقای رئیسی : آقای رئیسی طی سالیان اخیر با مواضع شفاف و جسورانه و ورود موفق به حوزه های سیاسی و سیاست گذاری و اقدامات در خور تحسین وی در قوه قضائیه، امیدهای ارزشمندی در جامعه‌ ایجاد کرده است.

احتمال شکل گیری بالاترین سطح تعامل در ارکان تصمیم گیری کشور: روی کار آمدن حجت‌الاسلام رئیسی در کسوت ریاست جمهوری،  این پتانسیل را بوجود می آورد که بالاترین سطح همکاری شکل بگیرد.

همکاری راهبردی میان قوا : بیانیه ۲۰۰ امضایی نمایندگان برای دعوت از رئیسی در کنار هماهنگی گسترده ارکان قوه قضائیه با ایشان ، در کنار تیم قدرتمند تشکیلاتی می تواند سطح بالا و بی نظیری از همکاری و همسویی ملی را تشکیل دهد.

تشکیل دولت فرا جناحی، مقتدر، کارآمد و جوانگرا دز کنار بهره گیری از مدیران حرفه ای مبتنی بر فرایند گام دوم از دیگر شاخص‌های دولت وی می‌تواند باشد.

اقتدار در تصمیم گیری: رئیسی در ادوار مختلف مدیریتی بویژه در دوره ریاست قوه قضائیه نشان داده که از اقتدار بالایی در تصمیم گیری برخوردار بوده و علاوه بر قدرت تصمیم گیری کلان، حضور میدانی موثر و فعالی در مناطق مختلف کشور دارد و شیوه مدیریتی وی از استراکچر پراگماتیسمی بالایی برخوردار است.

و از همه مهمتر استقبال گسترده مردمی از دکتر ابراهیم رئیسی است. رئیسی مصداق بارز تشنه خدمت است نه شیفته قدرت.

پایان/

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 9461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =