جذب جاسوس از میان دانش آموزان

آژانس اطلاعات داخلی انگلیس (MI5) که به خاطر جاسوسی کردن از گروه‌های معترض قانونی سوءشهرت دارد، به پیشنهاد شغل به بچه‌های ترک تحصیل کرده به عنوان "تحلیلگران زبان" با داشتن وظیفه بررسی گفت‌وگوهای تلفنی شنود شده با هدف گشتن به دنبال اظهارنظرهای مجرمانه پرداخته است.

به گزارش تحریریه، آژانس ضدتروریسم و ضدجاسوسی انگلیس در حال جذب نوجوانان جاسوس به طور مستقیم از حیاط مدرسه‌ها است.

سرویس MI5 پیشنهاد دوره‌های کارآموزی در زمینه مهندسی نرم افزار و همچنین شغل "تحلیلگران زبان انگلیسی" را با هدف گوش کردن به گفتگوهای تلفنی شنود شده و بیرون کشیدن اطلاعات کلیدی در بخش "ترک تحصیل کرده‌ها" در وبسایتش مطرح کرده است.

در این صفحه نوشته شده است: ما درک می‌کنیم که دانشگاه برای همه نیست. ما به افرادی که تازه مدرسه را ترک کرده و مشتاق به شروع به کار و خواستار انجام کاری جالب و هیجان انگیز هستند، نیاز داریم.

در این سایت نوشته شده است: "بعد از مدرسه مستقیما شما می‌توانید به حفظ امنیت کشور در نقشی متفاوت از دیگران کمک کنید".

آژانسهای اطلاعاتی انگلیس به شکل سنتی به جذب نیرو از میان دانشجویان درخشان دانشگاه‌ها، از جمله مورد بدنام "کمبریج فایو" که در دهه 1930 در میان رده‌های ارشد این دانشگاه جذب شده و بعدا همگی تبدیل به ماموران دوجانبه اتحاد شوروی شدند، پرداخته است.

سایت این نهاد تاکید کرده است، کارآموزهای فنی "مهارتهایی باورنکردنی را فرا خواهند گرفت، از ایجاد اپلیکیشنهای جدید برای ردیابی مظنونان به تروریسم تا توسعه راه‌های نوآورانه برای متوقف کردن جاسوسی در ردگیری‌هایشان."

بر اساس این گزارش حتی یک مدرسه در آنفیلد واقع در شمال لندن کلاسی را به یک برنامه تمرینی یک تحلیلگر زبان MI5 اختصاص داده است.  

منبع: ایسنا

پایان/

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 9498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =