کشتی‌های آمریکایی در محاصره قایق های سپاه

برخی رسانه های غربی مدعی شدند قایق‌های تندرو سپاه پاسداران در اطراف کشتی‌های آمریکایی دست به مانور زدند.

به گزارش تحریریه، سه قایق تندرو و یک کشتی معروف به هارت۵۵، به دو کشتی گارد ساحلی آمریکا که در حال گشت‌زنی در آب‌های بین المللی جنوب خلیج فارس بودند، نزدیک شدند. شناور بزرگتر بارها به سمن دو کشتی آمریکایی رفته و تا فاصله ۶۵ متری به آنها نزدیک شده است.

مقام‌های نیروی دریای آمریکا گفتند که تعدادی از قایق‌های تندرو و یک کشتی سپاه پاسداران، ۱۳ فروردین ماه سال‌جاری، به کشتی‌های گارد ساحلی ایالات متحده در خلیج فارس نزدیک شده و اقدام به انجام مانور خطرناک کرده‌اند.

مقامات نیروی دریایی ارتش گفته‌اند که این رفتار کشتی ایرانی، کشتی‌های آمریکایی را مجبور به انجام مانورهایی برای جلوگیری از برخورد کرده است. شناورهای ایرانی نیز به مانورهای خود ادامه داده‌اند و به همین خاطر خدمه کشتی‌های آمریکایی به مدت سه ساعت اخطارهای متعددی ارسال کردند و خدمه کشتی بزرگتر ایرانی هم پاسخ‌هایی داده است اما مانورهای خطرناک ادامه یافته است.

به نوشته نشریه نامبرده، این اولین حادثه از این گونه در طول یک سال گذشته است اما این حادثه با موارد مشابه قبلی تفاوتی هم داشت. در گذشته فقط قایق‌های تندرو ایرانی برای ایجاد مزاحمت به کشتی‌های جنگی آمریکایی نزدیک می‌شدند و تاکنون یک کشتی به بزرگی هارت ۵۵ چنین کاری نکرده بود.

ایرانی‌ها به مدت دو سال با استفاده از قایق‌های کوچک تندرو به صورت مرتب چنین مانورهایی را انجام می‌دادند، اما در سال ۲۰۱۸ انجام چنین عملیاتی متوقف شد، در آوریل سال ۲۰۲۰ یک مورد حادثه مشابه گزارش شد و پس از آن تا یک سال نیروی دریایی سپاه از چین اقدامیاتی خودداری کرد اما اکنون بار دیگر این اقدامات را از سر گرفته است.

منبع: اسپوتنیک

پایان/

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 9524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =