سخنان ظریف کار دست "جان کری" داد

تعدادی از مقامات آمریکایی خواستار برخورد با جان کری بدلیل افشای اسرار اسرائیل شدند.

به گزارش تحریریه، انتشار فایل صوتی ظریف، واکنشهای داخلی و خارجی زیادی را در پی داشت. یکی از جالب ترین این واکنشها اعتراض جمعی از مقامات آمریکایی به جان کری است. ظریف در این فایل مدعی شد که توسط جان کری از ۲۰۰ حمله اسرائیل به اهداف ایرانی در سوریه مطلع شده است. 

همین یک جمله کافی بود تا صدای اعتراض شدید تعداد زیادی از مقامات آمریکایی بلند شود. به عنوان مثال مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، به واشینگتن فری بیکن گفت انتشار فایل صوتی ظریف نشان می‌دهد که او و جان کری، پس از پایان کار دولت اوباما هم تعامل خود در زمینه‌های سیاسی را ادامه داده‌اند و افزود: «پیش از هر توافقی با ایران که امنیت آمریکایی‌ها را کاهش دهد، باید دید این دو مقام چه هماهنگی‌هایی انجام داده‌اند.»

و یا جیم بنکس، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در واکنش به افشای فایل صوتی ظریف، گفت: جان کری باید استعفا بدهد. او تاکید کرد: باید در این مورد تحقیق و تفحص انجام شود و باید دید آیا دیگر مقام‌های دولت اوباما نیز به ایران اطلاعات سری داده‌اند یا نه.

ریک اسکات، عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا نیز در واکنش به انتشار فایل صوتی جواد ظریف در توییتی نوشت: جو بایدن باید تا مشخص شدن نتیجه تحقیقات، فورا دسترسی جان کری را به کلیه اطلاعات مربوط به امنیت ملی قطع کند و اگر ثابت شود این گزارش درست است کری باید استعفا دهد. انتشار این فایل صوتی نشان می‌دهد که چرا نباید یکبار دیگر به «توافق شکست‌خورده» ایران بازگردد. آمریکا باید در کنار اسرائیل بایستد و تحریم‌های سخت علیه جمهوری اسلامی را ادامه دهد.

البته جان کری در صفحه توییتر خود ادعای ظریف مبنی بر اینکه در حین مذاکرات به ظریف اطلاع داده که اسرائیل در سوریه 200 بار به اهداف ایرانی حمله کرده است را تکذیب کرد.

اینطور که بنظر می رسد جنجالها پیرامون فایل صوتی ظریف تمامی نداشته و باید منتظر واکنش های دیگری نسبت به این فایل صوتی باشیم.

پایان/

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 9526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 0
      اصل تیتیر اینشکلی باید باشد تعدادی از مقامات صهیونیست آمریکایی نما خواستار برخورد با جان کری بدلیل افشای اسرار اسرائیل شدند.