حمله دست های پنهان به اسرائیل

تحولاتی نظیر خیزش مردم قدس، شلیک موشک از سوریه به سوی راکتور هسته‌ای دیمونا، انفجار کارخانه موشک‌سازی و نشت ماده آمونیوم در حیفا و احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و برداشتن تحریم‌های ضد ایرانی شوک بزرگی را به مقامات رژیم صهیونیستی وارد کرده و همه محاسبات آنها را به هم ریخته است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «النشره» لبنان در گزارشی نوشت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا طی ماه‌های پایانی حضور خود در کاخ سفید تلاش کرد برخی کشورهای عربی را در چارچوب طرح عادی‌سازی روابط با اسرائیل موسوم به توافق «آبراهام» در برابر رژیم اسرائیل تسلیم سازد. هدف از این تلاش‌ها سرپوش گذاشتن بر اشغال سرزمین‌های فلسطین به عنوان بخش جدایی ناپذیر منطقه و از بین بردن قضیه فلسطین و رسمیت دادن به حضور ابدی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغال شده و تامین امنیت و ثبات دایمی برای آن بود تا این رژیم با نفوذ در مسائل منطقه بتواند خاورمیان را اداره و رهبری کند. اما تحولات منطقه، فلسطین و برخی کشورهای عربی برپایه محاسبات آمریکا و رژیم صهیونیستی و خیالبافی‌های برخی کشورهای عربی پیش نرفت.

به نوشته النشره، در این زمینه 4 رویداد بسیار با اهمیت و خطرناک برای امنیت رژیم اسرائیل رخ داد که عبارتند از:

1: بیداری و خیزش قدس: رژیم اسرائیل گمان کرده بود که انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم و عادی‌سازی روابط این رژیم با برخی کشورهای عربی سبب می‌شود که قدس به شهر امنی برای صهیونیست‌ها تبدیل شد. اما مردم قدس به طور یکپارچه حرف دیگری را زدند و آنان منتظر روز جهانی قدس نماندند و فریاد مخالفت خود با اشغالگری، یهودی‌سازی و ویران‌سازی قدس را اعلام کردند. آنها با فریادهای اعتراض خود و مقاومت و خیزش مردمی این موضوع را به رژیم اسرائیل نشان دادند که قدس برای همیشه برای اهالی و صاحبان اصلی این شهر باقی خواهد ماند و رژیم اسرائیل رژیم غاصبی است که صاحب این شهر نیست.

خیزش مردم فلسطین در قدس با پیام‌های خود می‌تواند ضربه محکمی به کسانی باشد که روی طرح «معامله قرن» حساب باز کرده‌اند و از آن به عنوان راهی میان بُر برای از بین بردن مساله فلسطین استفاده می‌کنند. حرکت مردم فلسطین نشان می‌دهد که هرگونه توافق و قراردادی با نگاه از بالا به پایین نمی‌تواند امنیت و ثبات را برای رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین به ارمغان آورد.

 2: برخورد موشک به اطراف دیمونا: بارها رژیم اسرائیل به این موضوع مباهات کرده است که دارای گنبد آهنینی است که می‌تواند از این رژیم در برابر آتش حمایت کند. اما موشک زمین به زمین سوریه که اسرائیل گمان کرده است موشک زمین به هوا است، خط بطلانی بود بر ادعای اسرائیل و نشان داد که گنبد آهنین سرابی بیش نیست و همه تاسیسات رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغال شده در تیررس سلاح های محور مقاومت قرار دارد. در این شرایط ادعای مصونیت امنیتی اسرائیل در عرصه عملی واقعیت ندارد.

3: انفجار کارخانه موشک‌سازی و نشت آمونیوم در حیفا: اسرائیل درباره انفجار این کارخانه در نزدیکی قدس توجیه و تحلیل قانع کننده‌ای ارائه نداد و همچنین دلایل نشت ماده آمونیوم در حیفا را مشخص نکرد. اما رسانه‌ها و کسانی که مسائل اسرائیل را دنبال می‌کنند تحلیل‌های مختلفی ارائه کرده‌اند. با وجود اینکه آنها تحلیل خود را با سند و دلیل قاطعی همراه نکردند، اما گفته‌اند که یک طرف خارجی در این زمینه نقش داشت و این پاسخی به اقدامات خرابکارانه رژیم اسرائیل علیه محور مقاومت بود.

به هر حال واقعیت علت انفجار و نشت آمونیوم هرچیزی باشد افکار عمومی در اسرائیل به قدرت محور مقاومت در رسیدن به عمق رژیم اسرائیل پی برده‌اند.

4: احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای: احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و نتایج ناشی از آن از جمله برداشتن همه تحریم‌های ظالمانه ضد ایرانی سبب می‌شود که ایران دارای منابع مالی بیشتری باشد. این موضوع بر روی همپیمانان ایران در محور مقاومت در همه عرصه‌ها نقش خواهد داشت و این زیان بزرگی برای اسرائیل و همه شرط بندی‌های آن بر روی جنگ علیه محور مقاومت با هدف رهایی از این محور طی 10 سال گذشته خواهد بود.

موضوع مهم و خطرناک برای  رژیم اسرائیل آن است که این رژیم در برابر محوری قرار دارد که زیر بار اندیشه تسلیم نخواهد رفت. همین موضوع سبب می‌شود که رژیم اسرائیل به این نتیجه برسد که توهم‌هایش درباره عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی خلیج فارس و برخی کشورهای آفریقایی دستاورد امنیتی را برای این رژیم به همراه نخواهد داشت.

تارنمای النشره در بخش پایانی گزارش خود آورد: همه این مسائلی که رژیم اسرائیل طی چند روز اندک با آن روبرو شد شوک بزرگی را به مقامات این رژیم وارد کرده و این موضوع سبب شده است که آنان با برگزاری نشست اضطراری در جست‌وجوی راه امنی برای خروج از این معضلات و تنگناها باشند. نتانیاهو هم که در تشکیل کابینه شکست خورده و از سرنوشت خود نگران است پیوسته جلساتی را برگزار می‌کند. این در حالی است که برخی نویسندگان اسرائیلی از شهرک نشینان صهیونیست می‌خواهند که فلسطین را ترک کنند. زیرا اسرائیل در دستیابی به تضمینی برای تثبیت حضور خود و تامین امنیت قابل اعتماد با شکست روبرو شده است.

پایان/

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 9535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • لیلا IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      4 0
      این یعنی قدرت خدا وخون بی گناهی چون سردار سلیمانی انتقام خود را میگیرد.پیروزی خون بر شمشیر
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      3 0
      سلام. اخراج نیروهای تروریست امریکایی و نابودی نژادپرستان اسرائیلی، راهبرد جمهوری اسلامی ایران است.