ادعای ماسک برای سودآوری تسلا؛ واقعیت یا بلوف؟

«ایلان ماسک» مدیر شرکت خودروسازی تسلا با ارائه گزارش ها از سود بیشتر ادعا کرد که توسعه در راه است.

به گزارش تحریریه، تسلا روز دوشنبه هفته گذشته از جهش سود سه ماهه اول به دلیل افزایش فروش خودروهای الکتریکی در این دوره خبر داد. «ایلان ماسک» مالک این شرکت مدعی شد که در تلاش است ظرفیت خودرو در کارخانه های سه کشور را افزایش دهد.

به گفته مدیر شرکت‌ خودروسازی تسلا، این خودروساز برقی در سه ماهه گذشته رکورد بالاترین تولید و تحویل را ثبت کرده و با پیشرفت صنعت خودرو مدل ۳ آن تبدیل به پرفروش ترین سدان برتر در جهان شده است.

ماسک گفت: «ما تغییر واقعی در انتظارات و فهم مشتری از وسایل نقلیه الکتریکی را مشاهده کرده ایم و این حجم از تقاضای برای خودروهای ما بهترین چیزی است که تاکنون دیده ایم».

شرکت اتومبیل های برقی ماسک در روزهای اخیر در پی تصادف مرگبار اتومبیل در تگزاس و انتقاد شدید از این شرکت در شبکه های اجتماعی چین با سوالاتی روبه رو شده است. اما نتایج روز دوشنبه تاثیر گذار بود زیرا تسلا علی رغم چالش های متعدد شامل کمبود قطعات نیمه هادی که صنعت خودرو در سراسر جهان را متشنج کرده است، اساسا تولید خود را از سه ماهه چهارم حفظ کرد.

این شرکت پس از گزارش افزایش ۷۴ درصدی درآمد به ۱۰.۴ میلیارد دلار، سود سه ماهه اول را ۴۳۸ میلیون دلار در مقایسه با ۱۶ میلیون دلار در دوره سال گذشته گزارش کرد.

عبور از مشکلات

کارل براوئر، تحلیلگر اجرایی موسسه«iSeeCars» گفت: «پیشرفت رو به جلو تسلا در همه زمینه های مهم ادامه دارد. اگر شکی نیز وجود داشت که آیا تسلا می تواند از مشکلات عبور کند تا به یک یک شرکت تازه کار موفق تبدیل شود، فکر می کنم اکنون دیگر این شک از بین رفته است».

تسلا می گوید که با تطبیق پذیری فنآوری، از بدترین وضعیت بحران عرضه قطعات نیمه هادی که به طور موقت تولید در شرکت های رقیب را محدود کرده بود، فرار کرده است.

تسلا گفت: «ما معتقدیم اعتماد مصرف کننده به خودروهای الکتریکی همچنان در حال افزایش است و مشتریان بیشتری تمایل به تعویض خودروهای خود دارند. ما در اسرع وقت در تلاش هستیم تا ظرفیت تولید بیشتری را اضافه کنیم.

تسلا گفت که سطح تولید در شانگهای به خوبی در حال پیشرفت است و کارخانه جدیدی در آلمان برای تولید و تحویل در حال تا اواخر سال ۲۰۲۱ ایجاد خواهد شد. یک کارخانه جدید در تگزاس نیز برای شروع تولید در این سال آماده بهره برداری می شود.  

پایان/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 9562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =