احیای برجام و لغو تحریم های مشخص قطعی شد

مقام های اسرائیلی از سیاست قطعی جو بایدن برای بازگشت به برجام و تعلیق برخی تحریم ها خبر دادند.

به گزارش تحریریه، راشاتودی در خبری به اظهارات سفیر رژیم صهینیستی در سازمان ملل پرداخت و به نقل از پاسخ گیلعاد آردان به یدیعوت آحارونت نوشت: طرف امریکایی به ما خبر داده است که مشکلاتی در مذاکرات با مقامات ایرانی بوجود آمده است، اما من باید با تاسف تایید کنم که ارزیابی ما این است که دو طرف تا چند هفته آینده به توافق می رسند... اختلافات بر سر این است که چه تحریم هایی لغو شود و ایران چگونه به برجام باز گردد.

ظاهرا سخنان آردان پس از دیدار و گفت‌وگوی مئیر بن‌ شبات مشاور امنیت ملی اسرائیل با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا بیان شده است و در این دیدار مقام های آمریکایی تصمیم خود را با مقام های اسرائیلی هماهنگ کرده اند.

اسرائیل از سیاست مهار ایران با توافق خلع سلاحی برجام علیرغم مواضع اعلامی متفاوت همواره حمایت کرده است. انتظار می رود که پس از احیای برجام، دولت بایدن موضوعات منطقه ای و موشکی را با استناد به برجام به میان کشیده و اجماع سازی گسترده ای را علیه جمهوری اسلامی ایران سازماندهی کند که نتیجه آن تحریم مجدد با بهانه های غیرهسته ای خواهد بود.

دولت جو بایدن در توافق برای بازگشت به برجام به ساختار تحریم ها دست نزده و صرفا برخی از آنها را تعلیق می کند.

پایان/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
کد خبر: 9566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 11
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دادا عرب IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      14 26
      ملت ایران از برادران سپاه عاجزانه درخواست دارد نگذارند دولت بی تدبیر توانایی های دفایی کشور را فدای بی تدبیری خود کند دولت رو حانی در تلاش است هرچه موشک و سایر دفاعیات داریم به دست امزیکا بسپارد ما این همه شهید دادیم تا این توان نظامی بدست امده عاجزانه خواهش داریم برادران سپاهی اگاه باشند در مقابل دولت کوتاه نیایند این دولت مثل روباه است مواظب حیله های او باشید
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      10 22
      اسراییل هم ..خورد ،آمریکا هیچ تحریمی را برنمیدارند اسراییل هم در حال همکاری با سربازان نفوذی خودش یعنی اصلاحاتچی است تا در انتخابات به آنان کمک کند
      • مجتبی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
        3 2
        با شما موافقم،دولت تروریست آمریکا تحریم ها رو رفع نمیکنه؟ و این مذاکرات هم فقط وقت تلف کردن است،آمریکا باید تمام تحریم ها رو رفع کند ولی آنها تحریم ها را به سه دسته تقسیم کردند،،یکی سبز رنگ که معنی آن این میشه که قابل رفع کردن است،دوم زرد رنگ که یعنی میشود در مورد این دسته از تحریم ها مذاکره کرد و سوم رنگ قرمز که معنی آن این است که این دسته از تحریم ها به هیچ عنوان قابل رفع کردن نیست،دولت تروریست آمریکا بارها تاکید کرده اند که تمام تحریم رو رفع نمیکنند ولی مذاکره کننده های ما میگویند داریم به نتیجه می رسیم و این یعنی دارن دوباره به مردم دروغ میگن و زمان گرانبها رو بیهوده تلف میکنند.
    • مهدی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      22 4
      مرد حسابی تمام دارایی های ما رفته زیر بار گرانی له شدیم، این کار زودتر از اینها می‌بایست صورت بگیره چرا اینقدر معطلی؟ یعنی فقط و فقط به خاطر انتخاب جناح خودت میبایستی بندازی واسه الان؟ دیگه به درد ما نمیخوره تمام بارها رو تو گمرک اجازه ترخیص نمی‌دید مافیای موز و کیف و کفش و لباس و .. اینها دست کیه که نمیزارید مردم از حداقلی ها نمانند به خدا قسم این تاخیرها اصلا قابل بخشش نیست
    • حسن IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      28 11
      فقط اینو میدونم که این تحریمها برای یه سری نون دونی شد برای ما گشنگی، نمیگم تسلیم بشیم ولی اورانیوم برا من و زن و بچه ام و مردمم نون آب نمیشه اگه قرار بود آسایش و امنیت بیاره الان کره شمالی سوییس بود
      • مجتبی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
        4 5
        اگر منظور شما تسلیم شدن نیست پس چیه؟ اگر انرژی هسته ای بی فایده است چرا کشورهای دیگر دنبالش هستند،اگر روزی انرژی های فسیلی به اتمام برسد میخواهیم چکار کنیم و جواب بچه ها مون رو چی بدیم،انرژی هسته ای مزایای فراوانی دارد می تونید سرچ کنید و متوجه بشید که چرا ما دنبال داشتن انرژی هسته ای هستیم.
      • سید رضا IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
        2 1
        مجتبی خیلی جو گیر شدی پای منبر زیاد نشستی
    • علی IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      2 0
      باید در عین اقتدار به منافع ملی و مردم توجه داشت
    • او FR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      1 1
      خخخخخخ
    • مجتبی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      3 2
      دولت تروریست آمریکا بازی جدیدی راه انداخته است،طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کل تحریم ها باید رفع بشود و بعد از راستی آزمایی نوبت ما میشه که تعهدات برجام رو عمل کنیم نه اینکه بخشی از تحریم ها رفع بشود،این هم فیلم جدید غربی ها و دولت مردای غرب زده و مزدور داخلی است.
    • احمد US ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      2 2
      آقای ظریف با تعلیق راضی می شوی آیا باز هم دستاوردی استراتژیک می دانی یا کلاهی دیگر با پوستینی دیگر بر سر خود مدانی ؟