در شرایط کرونا وقتی همه ضرر می کنند، این شرکت پول پارو می کند

آمازون در فصل اول ۲۰۲۱ موفق‌ به ثبت فروش خالص ۱۰۸٫۵ میلیارد دلار شده است که از رشد سالانه‌ی ۴۴ درصدی خبر می‌دهد. درآمد شرکت تحت مدیریت جف بزوس در این بازه‌ی زمانی تقریبا چهار برابر افزایش یافت.

به گزارش تحریریه، آمازون (Amazon) با وجود آثار منفی دنیاگیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ به موفقیت مالی چشم‌گیری دست پیدا کرد و به‌ نظر می‌رسد این روند فعلاً قرار است ادامه‌دار باشد. این شرکت امروز جدیدترین گزارش مالی خود را که به ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ (اواسط دی ۱۳۹۹ تا اواسط فروردین ۱۴۰۰) ارتباط دارد منتشر و اعلام کرد که در این بازه‌ی زمانی فروش خالص ۱۰۸٫۵ میلیارد دلار ثبت کرده است. آمازون در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ فروش خالص ۷۵٫۵ میلیارد دلاری ثبت کرده بود و این یعنی فروش خالص خود را با رشد سالانه‌ی ۴۴ درصدی مواجه کرده است.

آن‌طور که ورج گزارش می‌دهد، سود آمازون با رشد انفجاری مواجه شده و در فصل اول سال جاری میلادی به ۸٫۱ میلیارد دلار رسیده است. در فصل اول ۲۰۲۰ سود آمازون ۲٫۵ میلیارد دلار گزارش شده بود. آمازون انتظار دارد در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ نیز فروش خالص بیشتر از ۱۰۰ میلیارد دلار ثبت کند. این فروشگاه آنلاین بزرگ که شعبه‌های زیادی در سراسر دنیا دارد، پیش‌بینی کرده است که فروش خالصش در فصل جاری به ۱۰۰ تا ۱۱۶ میلیارد دلار برسد.

رشد چشم‌گیر آمازون باعث شده است توجه دولت ایالات متحده به این شرکت بیشتر از قبل شود. حساب کاربری AmazonNews@ مدتی پیش در اقدامی بحث‌برانگیز اعضای کنگره‌ی آمریکا را به دلیل وضع قوانین مالیاتی مورد انتقاد قرار داد. این حساب کاربری به شکل علنی گزارش‌هایی با محوریت «ادرار کردن بعضی از کارکنان آمازون در بطری به‌ خاطر نداشتن وقت» را تکذیب کرد. حساب کاربری آمازون در توییتی خطاب به یکی از نماینده‌های ایالات متحده به نام مارک پوکان گفته بود: «شما واقعا ماجرای ادرار در بطری را باور ندارید،‌ درست است؟» مدتی بعد شاهد عذرخواهی رسمی این حساب کاربری از مارک پوکان بودیم.

جف بزوس اخیرا آخرین نامه‌ی خود را در سِمَت مدیرعاملیِ آمازون با سرمایه‌گذاران این شرکت به اشتراک گذاشت. او در این نامه‌ نوشت تعداد مشترکین سرویس آمازون پرایم به ۲۰۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. این سرویس در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ دارای ۱۵۰ میلیون مشترک بود.

در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی اندی جسی جای جف بزوس را به‌عنوان مدیرعامل آمازون می‌گیرد. جسی کنترل یکی از غول‌های صنعت تجارت الکترونیک را به دست می‌گیرد که ظاهرا حتی در سخت‌ترین شرایط هم فروش و سود عالی کسب می‌کند. اندی جسی از همان آغاز کار باید با شماری از مسائل فعلی آمازون که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تمایل کارکنان به ایجاد اتحادیه است دست‌وپنجه نرم کند. به‌دنبال تلاش ناموفق برای ایجاد اتحادیه در بسمر آلاباما، یکی از کارکنان اخراجی آمازون در تلاش است تا در دیگر انبارهای این شرکت اتحادیه ایجاد کند.

منبع: زومیت

پایان/

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: 9594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =