ادامه افزایش تولید و صادرات نفت ایران

خبرگزاری «رویترز» نوشت تولید نفت ایران با ثبت بیشتر افزایش در میان اعضای اوپک، به صورت میانگین در ماه آوریل نسبت به ماه مارس روزانه ۲۰۰ هزار بشکه بیشتر صادرات داشته است.

به گزارش تحریریه، افزایش تولید نفت ایران موجب شد که بار دیگر تولید اوپک در ماه آوریل روند افزایشی را نشان بدهد.

خبرگزاری «رویترز» نوشت: افزایش عرضه نفت ایران اگرچه با کاهش تولید نفت برخی کشورها همراه بود اما نشان داد که در سال ۲۰۲۱ روند صعودی تولید ادامه می یابد. در ماه آوریل ۱۳ عضو سازمان تولیدکنندگان نفت اوپک روزانه ۲۵.۱۷ میلیون بشکه نفت تولید کردند که آمارها نشان می دهند این میزان ۱۰۰ هزار بشکه بیشتر از ماه مارس بوده است. تولید اوپک از ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ تاکنون البته به غیر از ماه فوریه روند افزایشی را نشان می دهد.

 رویترز نوشت با آغاز مذاکرات بر سر احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ تولید نفت ایران افزایش یافته است زیرا این توافق به تهران اجازه ورود به بازار نفت را می دهد. دولت بایدن از ماه ژوئن بر بازگشت به برجام تاکید کرده است.

اوپک و متحدانش که با عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند هم چندان نگران ایران نیستند و آن ها نیز از برنامه خود برای افزایش تولید در ماه می خبر داده اند.

«دانیل گربر» مدیر شرکت مشاوره ای پترولجستیک اعتقاد دارد روند افزایشی که در تولید نفت ایران دیده شده است، درماه های بعد هم ادامه می یابد.

 از آنجا که امید می رود به تدریج بر میزان تقاضای جهانی برای نفت افزوده شود اوپک پلاس هم به تازگی اعلام کرده است که از کاهش تولیدی که از سال گذشته برقرار کرده بود عقب نشینی می کند. ایران و دیگر اعضای اوپک همچون لیبی و ونزوئلا از توافق کاهش تولید مستثنی شده بودند و به همین دلیل تغییر میزان تولید آن ها باعث دگرگونی توافق نخواهد شد.

بر مبنای اطلاعات شرکت های کشتیرانی ایران از فصل پایانی سال گذشته صادرات خود را افزایش داد. عرضه نفت ایران در ماه آوریل ۲.۵ میلیون بشکه در روز بود که نسبت به ماه مارس افزایش ۲۰۰ هزار بشکه ای را نشان می دهد. ایران بیشترین افزایش تولید را در میان اعضای اوپک داشته است.

نیجریه، آنگولا و الجزایر از افزایش اندکی در این دوره برخوردار بودند اما لیبی و ونزوئلا  روند کاهشی را در تولید نشان داده اند.

پایان/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 9599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =