مخالفت همتی با افزایش نرخ تعسیر دارایی ارزی بانکها یک هفته هم دوام نیاورد

یک هفته بعد از شرط گذاری رئیس کل بانک مرکزی در خصوص افزایش نرخ تسعیر داراییهای ارزی بانکها، این نرخ به 16 هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش تحریریه،‌  هفته قبل بود که عبدالناصر همتی برای افزایش نرخ تسعیر داراییهای ارزی بانکها دو شرط تعیین کرده بود. شروط همتی عبارت بودند از بازگشت شرایط غیر تحریمی و همچنین معافیت مالیاتی برای شناسایی سود حاصل از این افزایش نرخ تسعیر.

این درحالی است که بعد از جلسه مشترک وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی با قالیباف رئیس مجلس مجلس  و برخی از نمایندگان،‌به صورت ناگهانی نظرات در بانک مرکزی دگرگون شد.

به یاد داشته باشیم که رییس کل بانک مرکزی از آسیبهای شناسایی سودهای موهومی در نظام بانکی با افزایش نرخ تعسیر ارز خبر داده بود اما حالا بر اساس بخشنامه رسمی بانک مرکزی و مطابق مصوبه هییت عامل بانک مرکزی نرخ تسعیر داراییهای ارزی بانکها برای صورتهای مالی سال گذشته 15900 تومان تعیین شده است.

بر این اساس میتوان گفت، یک هفته بعد از شرط گذاری رئیس کل بانک مرکزی،‌ برای افزایش نرخ تسعیر داراییهای ارزی بانکها، این نرخ از 11 هزار تومان در تابستان ۱۳۹۹ به حدود 16 هزار تومان برای پایان سال مالی افزایش یافت.

گفتنی است، بانکهای ملت به میزان ۵.۳میلیارد دلار، تجارت به میزان  یک میلیارد دلار و پاسارگاد به میزان تقریبی ۵۵۰میلیون دلار و اقتصاد نوین و خاورمیانه نیز با داراییهای ارزی محدودتر، امکان تجدید ارزیابی با نرخ جدید تسعیر را خواهند داشت.

پایان/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
کد خبر: 9619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =