پیش بینی بازار طلا، ارزان می شود ولی بخرید

پیش بینی بازار طلا نشان از این دارد که علیرغم کاهش قیمت، به زمان مناسب برای خرید نزدیک می شویم.

به گزارش تحریریه، قیمت دلار و سایر ارزهای خارجی همچنان که میز بازار تحریریه از پاییز سال 1399 پیش بینی کرده بود وارد دوره کاهشی شده و این کاهش قیمت همچنان ادامه پیدا می کند که دلایل آن عمدتا غیراقتصادی است.

دولت حسن روحانی به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوی 1400 و رسیدن به 3 ماهه پایانی به سراغ آرام کردن بازارهای سفته بازانه رفته و می خواهد با اعداد منطقی تری در قیمت دلار، طلا و بورس کارنامه خود را ببندد و گزینه اول برای اصلاح ویترین اقتصادی دولت سراسر ناکام اعتدال؛ کاهش قیمت دلار آمریکا در بازار است که باعث کاهش قیمت کالاهای وارداتی و کالاهایی مانند طلا که با دلار قیمتگذاری می شوند، خواهد شد.

نتیجه اینکه قیمت طلا در حال کاهش است و بیش از 20 درصد دیگر هم ارزان می شود، اما چرا برای کسانی که می خواهند از پس اندازهای خرد خود حفاظت کنند توصیه می شود برای خرید فلز زر آماده شوند؟

قیمت طلا در بازارهای جهانی به شدت پایین است و این قیمت پایین دوام زیادی نخواهد داشت. خلق پول سنگین فدرال رزرو و تریلیون ها دلاری که روانه بازار کرده است در هر صورت اثر خود را بر بازار طلا هم نشان می دهد و جهش قیمتی فلز زرد قریب الوقوع و اجتناب ناپذیر است. ضمن اینکه چین هم انگیزه کافی برای گران کردن قیمت طلا به دلیل ذخایر رو به فزونی خود دارد. دلیل تاخیر افزایش قیمت طلا را باید در فعل و انفعالات بازارهای موازی مانند وضعیت ویروس کرونا، رشد اقتصادی جهانی، ارزش برابری دلار و رشد اقتصادی جهانی دانست که پایدار نیستند و صرفا ترمزی موقت بر سر راه افزایش قیمت طلا به شمار می روند.

برای ایرانی ها اشتباه ترین کار ممکن خرید دلار و سایر ارزهای خارجی با انگیزه سفته بازی است، زیرا با قیمت های کنونی طلا که به کف ممکن رسیده اند، خرید طلا همه مزایای سرمایه گذاری در دلار را دارد، ضمن اینکه از مزیت احتمالی جهش قیمتی مستقل هم برخوردار است.

نتیجه اینکه پس از رسیدن قیمت دلار به زیر 18 هزار تومان، بهترین زمان ممکن برای خرید طلا از راه می رسد و خریداران در یک بازه زمانی 24 ماهه از 250 تا 600 درصد سود می برند. دلیل این دامنه زیاد در سود انتظاری در گزارش های بعدی توضیح داده می شود.

پایان/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 9648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی نیلفروشان DE ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      4 0
      مساله اینجاست اگر دلار زیر 20 نیامد یقه کدام صاجب نظر اینترنتی را بگیریم؟
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      1 0
      خدايا تا كى ملت ايران بايد دلالى كنند؟