کسری بودجه عربستان اندازه بودجه سالانه ایران می شود

گزارش ها نشان از این دارد که کسری بودجه عربستان سعودی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به رقم ۲ میلیارد دلار رسیده است اما پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به ۳۸ میلیارد دلار برسد.

به گزارش تحریریه تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات نوشت: عربستان سعودی طی۳ ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی به دلیل رکود نسبی قیمت نفت و ناتوانی در کسب دیگر درآمدها برای پاسخگویی به هزینه های جاری خود با کمبود بودجه ۷.۴ میلیارد ریالی (۲میلیارد دلاری) روبرو شد. بدهی عمومی عربستان در پایان ۳ ماه نخست سال با ۶ درصد افزایش به رقم ۹۰۱.۴ میلیارد ریال (۲۴۰.۴ میلیارد دلار) رسیده است این در حالی که این رقم در پایان سال ۲۰۲۰ به رقم ۸۵۳.۵ میلیارد ریال (۲۲۷.۶ میلیارد دلار) رسید.

برپایه این گزارش، عربستان سعودی در بودجه سال ۲۰۲۰ میلادی با درآمد ۲۰۵.۵ میلیارد دلاری و هزینه ۲۸۵ میلیارد دلاری، ۷۹.۵ میلیارد دلار کسری بودجه را ثبت کرد. عربستان در بودجه سال ۲۰۲۱ هم هزینه ها را ۲۶۴ میلیارد دلار و در آمدها را ۲۲۶ میلیارد دلار برآورد کرده است که پیش بینی می شود این کشور با کمبود بودجه ۳۸ دلاری روبرو شود.

به نوشته تارنمای الخلیج آنلاین، شیوع ویروس کرونا به طور گسترده بر روی اقتصادهای جهانی و از جمله اقتصاد عربستان تاثیر گذاشته و در نتیجه کاهش بهای نفت و کاهش تقاضا برای خرید نفت و بسته شدن مراکز اقتصادی عربستان به مدت چندماه اقتصاد این کشور آسیب دیده است.

پایان/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
کد خبر: 9669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =