طراحی پرچم افغانستان سر میز صبحانه

«رایان کراکر» سفیر پیشین آمریکا در افغانستان می گوید، حامد کرزای پرچم افغانستان را در یک صبحانه کاری و با هماهنگی وی طراحی کرد.

به گزارش تحریریه، «اندیشکده کارنگی» در گزارشی به اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پرداخته است که عنوان داشت تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ یعنی در بیستمین سالگرد حملات به القاعده به نیویورک که برای همیشه جهان و آمریکا را تغییر داد، همه نیروهای این کشور را از افغانستان خارج می کند.  

«رایان کراکر» سفیر سابق آمریکا در افغانستان و نویسنده این تحلیل با اشاره به مطرح بودن مسائل افغانستان در خلال چند دهه گذشته، به ذکر تجربه خود در چند بار حضور در این کشور از دوره جوانی که به عنوان معلم زبان انگلیسی به کابل رفت تا اشغال این کشور به وسیله ایالات متحده و حضور وی در سفارت پرداخته است.

در بخشی از این متن تاریخی-تحلیلی، کراکر به حضور خود در افغانستان در سال ۲۰۰۲ اشاره کرد که تا مدت ها به دیدار و هماهنگی روزانه با حامد کرزای در کشوری ویران می پرداخت. وی عنوان داشت: کرزای فقط چند روز قبل به عنوان رئیس اداره موقت افغانستان که ماه قبل از آن در کنفرانس بن ایجاد شده بود، وارد کابل شد. تقریباً چیزی برای ریاست وجود نداشت نه ارتشی، نه پلیس یا خدمات کشوری یافت نمی شد. تقریباً هیچ وسیله ارتباطی وجود نداشت و ما از تلفن های رادیویی و ماهواره ای استفاده می کردیم. من و کرزای تقریباً هر روز در تماس بودیم. ما هر دو در کشوری تلاش می کردیم که به طور کلی چیزی وجود نداشت. بنابراین اغلب صبح  ها با هم در ارتباط بودیم

سفیر آمریکا در کابل یک صبحانه دونفره را بسیار خاطره انگیز و جالب دانست و افزود: در یک صبحانه به یادماندنی در کاخ، کرزای خاطرنشان کرد که افغانستان هنوز حتی یک پرچم ملی ندارد. پرچم باید چه شکلی داشته باشد؟ در فکر فرو رفته بود و سپس طرحی را روی یک دستمال رسم کرد و اظهار داشت که این پرچم تاریخی افغانستان در دوره پادشاهی بود. دورانی که افغان ها از آن به نیکی یاد می کنند. اما این کشور اکنون یک جمهوری اسلامی بود، بنابراین او ذکر شهادت را به آن اضافه کرد: هیچ خدایی جز خدا نیست و محمد پیامبر خداست.

 و این پرچم افغانستان شد

پایان/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۶
کد خبر: 9706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =