بهترین سرمایه گذاری در بورس

مشاوران سرمایه گذاری اعتقاد دارند عنصر زمان در بورس و بازار سهام بسیار اهمیت دارد در واقع تشخیص دقیق زمان واقعی رسیدن به یک ایده است که سرمایه گذار قوی را از بقیه سرمایه گذاران عادی متمایز می کند.

به گزارش تحریریه، برایتون رایل از مدیران « The Wealth Advisory» و مشاور سرمایه گذاری عنوان داشت: ژانویه ۲۰۲۱ در بخش مشاوره ثروت، من یک شرکت بسیار کوچک فناوری پیشرفته را به مشترکانم توصیه کردم.

من نمی دانم چه زمانی بشر فهمید که می تواند بر روند تکامل تاثیر بگذارد و صفات مطلوب را در گیاهان و حیوانات انتخاب و برجسته کند. اما من به شما می گویم که یک روند تکاملی مشابه برای سرمایه گذاری ها نیز وجود دارد.

برای شما نیز بهتر است که یک فناوری، خدمات یا فرآیندی را پیدا کنید که بسیار کارآمد، مقرون به صرفه یا ضروری باشد و نشان دهنده پیشرفت های آینده باشد. اما اگر بازار برای آن آینده آماده نباشد چه؟

چاپ سه بعدی، صفحات خورشیدی؛ سهام در هر یک از این بخش ها در روزهای ابتدایی خرید به سرعت رشد خواهد کرد اما یک اتفاق خنده دار در این مسیر برای سهامداران آنها اتفاق افتاد و آن ریزش قیمت سهام درست به اندازه قیمت اولیه است.  

اگر فقط افزایش فروش و رشد تعداد استفاده از صفحات خورشیدی را بررسی کنید، ممکن است فکر کنید که ارزش اولیه صفحه خورشیدی بیش از ۳۰۰ دلار در ازای هر سهم در سال ۲۰۰۸ بود.

به یاد دارم وقتی تسلا شروع به کار کرد. چند سالی بود که ارزش آن بین ۵ تا ۸ دلار در نوسان بود و قیمت آن  در بهار ۲۰۱۳ به ۱۰ یا ۱۱ دلار رسید. سپس این شرکت یک گزارش درآمدی تنظیم کرد که باعث شد سهام آن طی سه روز ۵۰ درصد افزایش یابد و دیگر هرگز روند کاهشی را تجربه نکند.  

بنابراین تفاوت چیست؟ چرا برخی پس از افزایش قیمت و رشد، ناگهان سقوط می کنند و برخی دیگر فقط رشد  می کنند؟

ایده ای که زمان آن فرا رسیده است

عنصر زمان بندی در بورس، دقیقا زمان واقعی رسیدن یک ایده است که واقعا سرمایه گذار قوی را از بقیه سرمایه گذاران عادی جدا می کند. «کتی وود» بنیانگذار و مدیرعامل «ArkInvestment Management» شخصیتی است که اخیرا با وی همچون یک سوپراستار رفتار می شود. شرکت وود در ژانویه ۲۰۱۸ میزان ۸۰۰ میلیون دلار درآمد تحت مدیریت داشت. امروز آنها ۵۰ میلیارد دلار درآمد دارند. این دیوانه کننده است. مطمئنا، برخی از این درآمد ناشی از ورود سرمایه های جدید به شرکت است اما برخی از آنها عملکردهای شگفت انگیز در سهام هایی مانند تسلا است.

کتی وود چه سرمایه گذار فوق ستاره ای باشد یا خیر، به طور قطع توانسته وجه زمانبندی را در بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های منتخب خود رعایت کند.

من عشق تسلا را ندارم. سهام این شرکت به نظر من بیش از حد ارزش گذاری شده است. من تسلا یا کتی وود را سرزنش نمی کنم چرا که بازار برای تسلا آماده بود و من آن را از دست دادم.

من اما سهام «تلاداک» یک شرکت پزشکی از راه دور و یکی از سهام های مشهور وود را از دست ندادم. او تقریبا در ژانویه ۲۰۲۰ حضور خود را به عنوان سهامدار تلاداک اعلام کرد و سهام آن در ماه یاد شده بین ۸۵ تا ۱۰۳ دلار معامله شد ...

این بدان معناست که پذیره نویسی مشاوره ثروت در حال حاضر تا ۷۱ درصد در این سهم افزایش داشته اند، زیرا من آن را دو ماه زودتر از وود توصیه کردم.

ریسک و پاداش آن

افراد زیادی منتقد وود و محبوبیت او هستند. 

به عبارت دیگر، اگر شما با ۸ درصد بازده سالانه وارد شوید، سرمایه‌گذاری شما پر ریسک نیست اما اگر یک سال ۵۰ درصد بازده داشته باشید، این چهار درجه انحراف از میانگین استاندارد است، بنابراین صندوق سرمایه گذاری شما بسیار خطرناک است.

فکر نمی کنم هیچ صنعتی روی کره زمین وجود داشته باشد که بیش از صنعت سرمایه گذاری از عملکرد بهتر بیزار باشد. اگر از من بپرسید، خطر همیشه یک فرصت است.

اگر بازده قابل پیش بینی می خواهید پس سهام یک دارایی با درآمد سالانه و احمقانه بخرید. در غیر این صورت، این واقعیت را بپذیرید که همه چیز تغییر می کند و شما آن تغییرات را می بینید، بنابراین می توانید برخی از سودهای سرمایه گذاری خود را افزایش دهید.  

پایان/

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 9778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =