بزرگان دمکرات برای کمک به بایدن در احیای برجام فعال شدند/تحریم ها را بردارید

اصرار نظام بر لغو پایه های تحریم ها باعث شد بزرگان حزب دمکرات به کمک بایدن آمده و برای توجیه کوتاه آمدن وی دست به کار شوند.

به گزارش تحریریه، بزرگان حزب دمکرات به کمک بایدن آمدند تا به وی برای یک عقب نشینی آبرومندانه در برابر ایران در مذاکرات هسته ای وین کمک کنند که با اصرار ایران برای لغو پایه های تحریم ها به بن بست رسیده است.

پایگاه خبری هیل نوشت، 50 نفر از اعضای ارشد حزب دموکرات از جمله رهبران ایالتی، اعضای کمیته ملی این حزب و تنی چند از نمایندگان دموکرات کنگره طی نامه‌ای به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از احیای برجام و لغو تحریم‌هایی که در دوران ترامپ علیه ایران وضع شده است، حمایت و تاکید کردند، لغو تحریم‌های یکجانبه دولت قبلی علیه ایران نه‌تنها به‌معنای امتیازدادن به ایران نیست، بلکه به احیای اعتبار ازدست‌رفته و تقویت امنیت آمریکا کمک می‌کند.

در این نامه آمده است: "لغو تحریم‌های توأم با سوء‌نیت ترامپ علیه ایران که آشکارا به‌منظور تقریباً غیرممکن شدن بازگشت به برجام وضع شده است، نباید به‌عنوان امتیاز دادن به ایران قلمداد شود، بلکه باید آن را به‌عنوان تلاشی برای احیای اعتبار ایالات متحده و ارتقای امنیت کشور قلمداد کرد... ما از شما [جو بایدن] می‌خواهیم که تسلیم فشارهای طرفداران رویکرد شکست‌خورده ترامپ در قبال ایران نشوید. آنچه ما از اثرات خالص این سیاست مشاهده کرده‌ایم، بزرگتر شدن برنامه هسته‌ای ایران و افزایش خطر درگیری با این کشور است."

به نظر می رسد که باید شاهد تغییرات فوری در مواضع طرفین در مذاکرات هسته ای باشیم.

پایان/

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 9802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =