چرا رمز ارزها سقوط کردند؟/ همزمانی عرضه‌های گسترده و خالی کردن بازار

از شب گذشته شاهد ریزش 15 درصدی در بازار رمز ارزها هستیم. هرچند برخی، نوسانات تکنیکالی را عامل این ریزش اعلام کرده اند،‌ اما باید به این نکته توجه کرد که ماهیت صنعت رمز ارز با چالش رو به رو شده است.

به گزارش تحریریه، از اواخر چهارشنبه شب، رمز ارز بیت کوین، در حال سقوط است و دلیل آن ظاهرا به توییت آقای ایلان ماسک بزرگترین نوسان گیر سهام دنیا  و مالک خودروی برقی آمریکایی تسلا برمیگردد که اعلام کرد، بیت کوین انرژی زیادی مصرف کرده و برای پرداخت پول خودروی تسلا قابل قبول نیست!  وی گفته که به دنبال سایر رمزارزها میگردد که کمتر از 1% بیت کوین برق مصرف میکند.

نکته جالب توجه اینکه، آمارها نشان میدهد که مصرف برق تولید بیت کوین در حال حاضر 121.36 تراوات ساعت، معادل مصرف برق کشور سوئد و آرژانتین است.

گفتنی است، از شب گذشته شاهد ریزش 15 درصدی در بازار رمز ارزها هستیم. هرچند برخی فعالان بازار رمزارزها، نوسانات تکنیکالی را عامل این ریزش اعلام کرده اند،‌ اما باید به این نکته توجه کرد که ماهیت صنعت رمز ارز با چالش رو به رو شده است.

هم اکنون یعنی در بعد از ظهر روز پنج شنبه،  قیمت بیت کوین به 49 هزار دلار (افت 14 درصدی) و قیمت هر اتریوم به 3760 دلار  (افت 13 درصدی)کاهش یافته است. ارزش کل معاملات 24 ساعت گذشته حدود 318 میلیارد دلار و ارزش کل بازار حدود 2.1 میلیارد دلار می‌باشد.

افزایش 3 برابر بیش از انتظار شاخص بهای مصرف کنندگان آمریکا CoreCPI (0.9%+ در برابر انتظار 0.3%+) باعث زلزله در بازارهای مالی دنیا شده که همچنان ادامه دارد! اقتصاددانان نگران اقدام فدرال رزرو آمریکا در افزایش #بهره دلار با هدف مقابله با تورم هستند

شاخص وحشت VIX سهام آمریکا دیروز با افزایش نگرانی از تورم به 27.59 جهش یافت و شاخص سهام نیویورک داوجونز 2%- را برای سومین روز، منفی کرد!

 افزایش بهره دلار میتواند پولهای ارزان فعلی در بازار را نایاب و روند تامین مالی دنیا را دشوار نماید که عامل افزایش فشار بر قیمت کامودیتیها شود!  فدرال رزرو آمریکا البته معتقد است که این نگرانی موقت بوده و بزودی برطرف میشود و لذا همچنان بر بهره پایین با هدف رشد اشتغال تاکید دارد. به عبارت ساده تر افزایش نرخ بهره منجر به سقوط بیش از پیش در بازار رمز ارزها خواهد شد. این درحالی است که پیش از این مقامات دولت آمریکا از جمله فدرال رزرو و خزانه داری نسبت به بازار رمز ارزها واکنشهای منفی داشته اند.

پایان/

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 9849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =