خطر در کمین مالکان بیت کوین

بیت کوین با مخاطرات جدی روبرو شده است اما یک حقیقت ناراحت‌کننده این است که حدود یک پنجم از کل بیت کوین های جهان به واسطه غفلت صاحبان آنها از بین رفته اند و دیگر قابل بازیابی نیستند.

به گزارش تحریریه، «ری دالیو» میلیاردر آمریکایی و موسس کمپانی «بریج واتر» بزرگ ترین صندوق تامین سرمایه در جهان است. این غول در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد و ۱۴۰ میلیارد دلار تحت مدیریت خود دارد. این رقم شامل سرمایه گذاری از سیستم بازنشستگی معلمین تگزاس، صندوق سرمایه داری مستقل سنگاپور و صندوق بین المللی پول است.

هفته گذشته، دالیو خبرساز شد و گفت که ترجیح می دهد بیت کوین داشته باشد تا اوراق قرضه. اظهارات دالیو در ظاهر کاملا بی ضرر به نظر می رسد. منظور وی سپس مشخص شد؛ چه کسی می خواهد صاحب اوراق قرضه شود در حالی که  نرخ ها باید بالاتر بروند تا قیمت اوراق بالاتر برود؟

مشاوران مالی اکنون اوراق قرضه بخرید اوراقی که به پایین ترین ارزش خود رسیده  و به نظر می رسد شانس زیادی برای افزایش قیمت این اوراق وجود ندارد.

از طرفی، بیت کوین نیز خطراتی دارد. هیچ راهی برای فهمیدن ارزش واقعی ارزهای دیجیتالی وجود ندارد. همچنین زمزمه هایی از دولت های مختلف و از جمله ایالات متحده شنیده می شود که آنها واقعا تمایلی به وجود بیت کوین ندارند. «جنت یلن» وزیر خزانه داری تا آنجا پیش رفت که گفت دوست دارد استفاده از بیت کوین را محدود کند.

اکنون بدیهی است که بیشتر قدرت یک دولت از توانایی آن در کنترل ارز خود ناشی می شود و بیشتر توانایی دولت برای تامین بودجه خود از طریق فروش اوراق قرضه حاصل می شود. بنابراین دولت ها به موضوع هایی که این دو وظیفه را تهدید کند با مهربانی رفتار نمی کند.

اما چرا دالیو در این زمان درباره بیت کوین بحث و تبادل نظر می‌کند؟

یک حقیقت ناراحت‌کننده

یکی از بزرگترین موضوع هایی که از جذابیت بیت کوین کاسته و آن را عقب می راند، بحث رمزگذاری است. داشتن بیت کوین و انجام معاملات با بیت کوین کاملا ناشناس است. شما شماره حساب خود را از دست می دهید و بیت کوین شما از بین می رود. راهی هم برای پس گرفتن آن وجود ندارد. به طرز حیرت انگیزی، این در مورد ۲۰ درصد از کل بیت کوین ها رخ می دهد. گزارش شده است که میزانی بیت کوین به ارزش ۱۴۰ میلیارد دلار به طور کامل و برای همیشه غیرقابل‌دسترس است زیرا صاحبان آنها رمزهای ورود خود را فراموش کرده اند.

گفته می شود که باید رمز عبور خود را در یک نوار روی یک فولاد ضد زنگ حک کنید تا هرگز بیت کوینی که ممکن است داشته باشید یا نداشته باشید را از دست ندهید.

همه می دانند که این سطح از بی هویتی انواع موضوعات ناخوشایند را به خود جلب می کند. شما شهروندان چینی دارید که از بیت کوین برای بیرون آوردن پول خود از چین و دور شدن از آن دولت استفاده می کنند. همچنین کسانی وجود دارند که از بیت کوین برای پرداخت هزینه های بسیاری از اقدامات غیرقانونی استفاده می کنند.

مطمئنا کارتل های مواد مخدر و بزرگترین جنایتکاران در جهان وجود دارند که غنیمت و سودهای به دست آمده را به بیت کوین تبدیل می کنند تا هرگز به دست افراد «اشتباه» نرسد.

در دنیای مالی، پول نقد پول است و هیچ کس در صورتی که کارمزد و هزینه های تسهیل فعالیت آن در سراسر جهان پرداخت شود، نمی خواهد به صورت عمیق تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد.

بانک ها هر بار چشم خود را بر این امر خواهند بست و اگر فکر می کنید صندوق های پوشش ریسک بی عیب و نقص هستند، واقعیت ناراحت کننده این است که پول کل دنیا را می چرخاند و هیچ کس خیلی عمیق تحقیق نمی کند تا مطمئن شود که این مبلغ واقعا پول به دست آمده از تجارتی سالم است.

پایان/

۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
کد خبر: 10421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      8 0
      شما نظرتون را نگه دارید تا 2022. دنیا هرگز به عقب باز نخواهد گشت فقط مغزهای کوچک وزنگزده
    • افسانه IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
      0 0
      امیدوارم این افکار فسیل شده روزی بپایان برسد تا نسل جدید به فن آوری مدرن والکترونیکی دست پیدا کنند دنیا دنیای ارزهای دیجیتال هست وتمام ابرقدرت‌های دنیا بدانند هیچ چیز جلوی این پیشرفت را نخواهد کرفت