هفته آینده قیمت مرغ به 45 هزار تومان می رسد، راهکار فوری چیست؟

قیمت مرغ در صورت عدم دستور ویژه رئیسی برای مدیریت موضوع در هفته آینده از 45 هزار تومان هم بیشتر می شود.

به گزارش تحریریه، کمبود نهاده دامی در بازار مرغ ها را در معرض گرسنگی قرار داده؛ و از طرف دیگر دپو شدن میلیون ها تن نهاده در گمرکات ذیل عنوان تمسخرآمیز "رسوب کالا" دوگانه عجیب و زیانباری را پدید آورده است.

همانطور که میز بازار تحریریه بارها هشدار داده بود، تا زمانی که عده اندکی می توانند نهاده دامی با قیمت دلار 4200 تومانی وارد کنند، مشکل کمبود در بازار و نجومی شدن قیمت مرغ حل نخواهد شد. زیرا گیرندگان دلار 4200 تومانی از یک طرف اجازه ترخیص نهاده ها را نخواهند داد و به بهانه های واهی در بازار کمبود ایجاد می کنند تا حاشیه سود خود را افزایش دهند، و از طرف دیگر با دستکاری بازار ارز، قیمت دلار نقدی را بالا می برند تا قیمتگذاری بازار نهادها بیش از دلار نیما که با آن کالا وارد کشور می شود، باشد. علاوه بر اینها، بخشی از نهاده های وارد شده به کشور نیز به خارج قاچاق می شود.

مدیریت پرماجرای بانک مرکزی که بحث مفصل به سریال های معروف صدا و سیما نیز کشیده شده است، تکمیل کننده مهندسی ذی نفعان دریافت کننده دلار 4200 تومانی در بازار ارز است که در 3 سال گذشته اقتصاد ایران را به اغتشاش کشیده است.

چه باید کرد؟

رئیس جمهور می بایست با یک دستور صریح و فوری، واردات نهاده های دامی با دلار نیما را آزاد کرده و دپوکنندگان نهاده های دامی در گمرکات و انبارهای سطح کشور را مجبور به عرضه کند زیرا در صورت تعلل؛ بازار را در مقابل وارداتی که مردم انجام می دهند از دست خواهند داد و برای ترخیص سریع محموله های خود دست به کار می شوند.

در صورتی که آیت الله رئیسی دستور ازادسازی واردات نهاده های دامی بدون نیاز به کد تخصیص ارز و با دلار حواله را به سرعت صادر نکند؛ و مانند 3 سال گذشته پای درد دل نهادهای نظارتی و امنیتی در مورد لزوم افزایش نظارت بر توزیع نهاده ها و کدهای غلطی مانند در تحریم بودن کشور و حساسیت موقعیت بنشیند، بازار به سمت بحران بیشتر حرکت خواهد کرد و قیمت مرغ رکوردشکنی های جدیدی بر جای خواهد گذاشت.

پایان/

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 11950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      1 0
      اینم از ریسییی این ممللکت به گوووووه کشیده شده
    • مارمولک IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      1 0
      واقعا چی از جون این مملکت می خواهید رضاشاه روحت شاد محمدرضا که دنبال سربلندی و عزت ایران بودی و اون زمان ارزش ریال در برابر دلار بالاترین سطح خودش رو داشت چه کردن با مملکت تو مشتی ....هرزه
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      3 0
      بنظرم بزنن،برقصند وشادی کنن تا قیمت به 100برسه وعدد 100با کلاس.(خدا نیست و نابود تان کنه کثافتای اشغال که عمدی مردم را گرسنه میگزارین)
    • رضا CA ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 0
      اگر مسئولین راهکار داشتند وضعمون این نبود!