آفت تقلب در انتخابات عراق؛ اینبار پررنگ‌تر از همیشه

همیشه در انتخابات عراق بحث تقلب مطرح بوده است اما این بار کار به جایی رسید که به طور آشکار تقلب صورت گرفت و آرای مردم مصادره و با نتیجه این انتخابات به گونه ای بازی شد که به سود مردم و جریان های سیاسی عراق نیست، و تنها منافع صهیونیست ها و غربی ها را تامین می کند.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «العهد نیوز» عراق در بخشی از گزارش خود درباره انتخابات عراق که در ۱۰ اکتبر گذشته برگزار شد، نوشت، به نظر می رسد تجربه دموکراسی در عراق برای بسیاری در داخل و خارج عراق خوشایند نیست و آنها ابزارهای خود را برای سنگ اندازی در مسیر رشد نهال نوپایی دموکراسی در این کشور به کار می گیرند.

به نوشته خبرگزاری العهد نیوز، در همه انتخاباتی که در عراق برگزار می شود از تقلب صحبت شده است اما این بار کار به جایی رسید که به طور آشکار تقلب صورت گرفته است و آرای مردم مصادره و با نتیجه این انتخابات به گونه ای بازی شده است که به سود هیچ یک از مردم عراق و جریان های سیاسی این کشور نیست، بلکه این نتیجه در راستای منافع صهیونیست ها و غربی ها است.

 خبرگزاری العهد نیوز عراق افزود: آمریکا با قلدرمابی ها و رژیم صهیونیستی با توطئه های خبیثانه خود دموکراسی را در عراق تهدید می کنند. «جنین پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در انتخابات عراق و کشورهای اتحادیه اروپا هم در راستای تامین منافع صهیونیست های تروریسم و آمریکایی ها فعال هستند. نظام های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم دچار گمراهی شده اند به همراه بازماندگان نظام بعثی و جریان های سیاسی که اعتقادی به گزینه دموکراسی در عراق ندارند و با هر ابزاری می خواهند با سرنوشت مردم عراق را به بازی گیرند.

در بخشی از گزارش خبرگزاری العهد نیوز آمده است: مهمترین تهدید برای دموکراسی عراق واکنش مرگبار برخی جریان های سیاسی است که در برابر تقلب های خطرناک که دموکراسی را تهدید می کند، سکوت اختیار کرده اند. آن عده ای هم که خواهان پایان دادن به این اعتراض های مسالمت آمیز هستند، می خواهند در روند انتخابات عراق مانع و خیانت ایجاد کنند.

اعتراض مسالمت آمیز جریان هایی که خواهان شمارش دوباره آرای مردم هستند تا جلو تقلب و پایمال شدن حق مردم را بگیرند یک اقدام ملی و اخلاقی درخشانی است که نیاز به کمک و پشتیبانی از سوی همه دارد. ماموریت اساسی باید حفظ نظام سیاسی و روند دموکراتیک عراق باشد.

پایان/

۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
کد خبر: 13421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      0 0
      ظاهرا براي ما مرغ همسايه غاز است تقلب فقط در خارج از ايران صورت ميگيرد و در ايران اصلا و ابدا جالب است