آقای وزیر اطلاعات! فتوای رهبری تبصره ندارد

ادعای علوی مبنی بر احتمال ساخت سلاح هسته‌ای -که کاملا بر خلاف مواضع و فتوای رهبر انقلاب می‌باشد- نقش‌آفرینی در همان پازلی است که در روزهای گذشته توسط رسانه‌های آمریکایی همچون وال‌استریت ژورنال، با هدف ایجاد اجماعی جهانی بر علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران طراحی شده بود.

به گزارش تحریریه، شب گذشته، حجت الاسلام محمود علوی، وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، اظهارات عجیب و نسنجیده‌ای را پیرامون ساخت سلاح هسته‌ای بیان داشت.

او در این برنامه با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن سلاح هسته‌ای عنوان کرد: "مقام معظم رهبری در فتوایشان فرمودند که تولید سلاح هسته‌ای حرام وخلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمیرود اما اگر گربه‌ای را گوشه‌ای گیر بیاندازند ممکن است رفتارش با گربه آزاد فرق کند؛ اگر ایران را به آن سمت هل دهند آنوقت تقصیر ایران نیست."

ادعای علوی در خصوص احتمال ساخت سلاح هسته‌ای در حالی مطرح می‌شود که تاکنون چندین بار رهبر معظم انقلاب، "حرام بودن" ساخت، نگه‌داشت و بکارگیری این قبیل از تسلیحات را به صراحت اعلام و در این خصوص فتوا صادر کرده‌اند.

رهبر انقلاب در بهمن ماه سال ۸۸ تصریح کردند: "ما اعتقاد به بمب اتم نداریم، به سلاح اتمی نداریم؛ دنبالش هم نخواهیم رفت. برطبق مبانی اعتقادی ما، مبانی دینی ما، به کار بردن اینگونه وسائل کشتار جمعی اصلاً ممنوع است، حرام است؛ این، ضایع کردن حرث و نسل است که قرآن آن را ممنوع کرده؛ ما دنبال این نمی‌رویم..."

ایشان همچنین در سال ۸۹ و در پیامی به نخستین کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح و عدم اشاعه فتوای تحریم استفاده از سلاح‌های اتمی را تکرار کردند: "به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند. ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت‌ها خطر تولید و انباشت این گونه سلاح‌ها را حس می‌کند و آماده است همه‌ی امکانات خود را در مسیر مقابله با آن قرار دهد. ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفه‌ی همگان می‌دانیم."

رهبر انقلاب در مهر ماه ۹۸ نیز بار دیگر بر «حرام‌بودن» سلاح هسته‌ای تاکید کرده و اظهار داشتند: "ما با وجود اینکه می‌توانستیم در این راه قدم برداریم، براساس حکم اسلام عزیز کاربرد این سلاح را حرام قطعی شرعی اعلام کردیم، بنابراین هیچ دلیلی ندارد که برای تولید و نگه‌داشت سلاحی که استفاده از آن مطلقاً حرام است، هزینه کنیم."

علی‌رغم تاکیدات مؤکد رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن ساخت سلاح هسته‌ای، سال‌هاست که دشمنان، با تکیه بر اسناد دروغین و جعلی سعی دارند تا جمهوری اسلامی را به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای متهم کنند.

با این حال اظهارات شب گذشته وزیر اطلاعات فضا را برای آغاز پروپاگاندای عظیم رسانه‌ای بر علیه برنامه هسته‌ای ایران مهیا کرده تا جایی که بلافاصله پس از این اظهارات نسنجیده-که کاملا بر خلاف نص صریح بیانات رهبرانقلاب می‌باشد- دشمنان جمهوری اسلامی با بهره‌برداری از این مواضع محمود علوی، مدعی شدند که فتوای رهبری انعطاف پذیر بوده و ایران تحت شرایطی به سمت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت خواهد کرد!

این در حالی است که فتوای رهبرانقلاب هیچ‌گونه تبصره و استثنایی نداشته و بنابر نظر پژوهشگران، حکمی الهی و ابدی است.

متاسفانه بایست گفت که علوی با این اظهارات دقیقا در همان پازلی نقش‌آفرینی کرده که در روزهای گذشته توسط رسانه‌های آمریکایی -همچون وال‌استریت ژورنال با اعلام اخباری مبنی بر کشف مواد رادیواکتیو در سایت‌های اعلام نشده ایران- با هدف ایجاد اجماعی جهانی بر علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران طراحی شده است.

احتمال ساخت بمب هسته‌ای -که نخستین بار از زبان یک مقام رسمی جمهوری اسلامی بیان می‌شود- می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را بر حیثیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی وارد نماید؛ اظهاراتی که بی تردید با سیاست‌های کلی نظام در تضاد می‌باشد.

این سخنان در حالی توسط وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید مطرح می‌شود که حسن روحانی در میتینگ‌های انتخاباتی سال ۹۶ مدعی شده بود که زبان گفت‌وگو با دنیا را بهتر از رقبا بلد هستند؛ حال بایست پرسید این چه زبان گفت‌وگویی است که به واسطه اظهارات نسنجیده یک وزیر، جمهوری اسلامی ایران در آستانه روزهای سرنوشت ساز پیش رو در مظان اتهام کشورهای جهان برای ساخت بمب هسته ای قرار می‌گیرد؟!

به هر حال وزیر اطلاعات، اکنون بایست پاسخگوی اظهارات نسنجیده خود که مورد بهره برداری دشمنان جمهوری اسلامی قرار گرفته، باشد؛ بی‌تردید سخنان شب گذشته او این بار نقاشی روی بوم دشمنان بوده است!

منبع: 598

پایان/

۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
کد خبر: 8604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      1 1
      کسی را وزیر اطلاعات کرده اند .که اصول کاراطلاعات را نمی داند.به جای سخن نگفتن وساکت بودن سخنرانی میکند.درصورتی که اگر مطلب اطلاعاتی هم باشد باید ازطریق بیانیه وزرات اطلاعات اعلام شود.درهیچ کجای دنیا مشاهده نشده است که بالاترین مقام اطلاعاتی درمقابل خبرنگار یا در صدا وسیما سخن براند .اگر هم ظاهر شود بسیار حساب شده ومحدود سخن می گوید.
    • علی IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 1
      به نظرم قبل از اینکه کشورهای متخاصم از سخنان او بهره برداری کنند عذر خواهی کنند
    • کرامت سلیمی IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 1
      به جای گفتن مزخرفات و چرندیاتی که در مورد انرژی هسته ای در رسانه ها منتشر می شود ، سوال زیر را با تیتر بزرگ و به صورت پیوسته و مستمر در رسانه ها منتشر نمایید : --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- اگر  طبق گفته دانشمندان به اصطلاح هسته ای در یک بمب اتمی 50 تا 60 کیلوگرم اورانیوم غنی شده به کار رفته است پس قارچی که ده ها هزارتن و یا بیشتر وزن  دارد چگونه ایجاد می گردد. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- از تمامی افراد اعم از دانشمندان و فیزیک دانان ( مخصوصا" افرادی که عنوان دانشمند هسته ای را یدک می کشند) و همچنین سیاستمداران و دولتمردان بخواهید که به میدان بیایند و به این سوال جواب دهند . مطمئن باشید که هیچکدام از انها نخواهند توانست به شما پاسخی مجاب کننده بدهند. ناتوانی انها در پاسخ به این سوال باعث افشای دروغ بودن چیزی به نام بمب
    • کرامت سلیمی IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 1
      ایا می دانید قویترین سلاح در دست صاحبان قدرت ، فریبکاریست. ­­­ ایا می دانید قدرتمندان و صاحبان مقام بدون فریبکاری و بدون ساده لوحی و زودباوری ملتها قادر به حفظ قدرت خود نیستند. ایا می دانید از نظر قدرتمندان بهترین روش برای حکومت کردن و کنترل مردم ، ایجاد ترس می باشد. ایا می دانید سلاح اتمی بزرگترین دروغیست که توسط قدرتهای جهانی به ملتها باور داده شد. ایا می دانید دروغ بمب اتمی طراحی شد تا با ایجاد ترس و وحشت در دل ملتها انها را به بردگی بگیرند. ایا می دانید تمام انفجارات چه انفجارات شیمیایی و چه انفجاراتی که اتمی وانمود می شوند شکل یکسانی دارند و ایجاد یک قارچ می کنند. ایا می دانید ان چیزی که به عنوان انفجار اتمی وانمود می شود یک فریبکاریست و انفجاری از گاز یا مواد منفجره در مقیاس بالاست. و اورانیوم غنی شده ای در کار نیست. ایا میدانید ان چیزی که به عنوان بمب هیدروژنی مطرح می شود و مدعی هستند قدرت تخریب ان خیلی بیشتر از بمب اتمیست ، چیزی جز انفجار هزاران تن گاز هیدرون مایع به همراه هوای فشرده نیست. ایا می دانید توافق هسته ای که برجام خوانده می شود این معنا را دارد که دولتهای جها
    • علیرضا IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 0
      زنده باد آقای علوی. بالاخره یک مرد پیداشد تا حرف دل مردم رابزند. باید هرچه زودتر خو را بنا به گفته قرآن مجهز به سلاح های قوی بکنیمتا هیچ کس نتواند ما را تهدید بکند. کاربه ایی رسیده که کشورهای کوچولوموچولو هم ما را تهدید می کنند.
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 0
      در جنگ های آینده دیگر توپ و تانک و هواپیما نقشی نخواهند داشت نقش اصلی را تسلیحات هسته ای و هوش مصنوعی و عملیات های سایبری و پهبادها مختلف ایفا می کنند با تفکر عدم دستیابی به این نوع تسلیحات فقط خود را از پیش بازنده کرده و امنیت و موجودیت کشور را به خطر خواهیم انداخت