خوشحالی صهیونیست‌ها به ماتم تبدیل شد

«عبدالباری عطوان» اظهار داشت حمله به کشتی رژیم صهیونیستی در سواحل امارات نشان می دهد رژیم صهیونیستی در نتیجه تغییر قواعد درگیری در منطقه دیگر روی امنیت را نخواهد دید و خوشحالی صهیونیست ها از خرابکاری در تاسیسات هسته ای نطنز به ماتم تبدیل شد.

به گزارش تحریریه، همزمان با افزایش تنش میان ایران و رژیم اسرائیل بعد از حادثه نطنز، رسانه‌های منطقه از هدف قرار گرفتن یک کشتی رژیم اسرائیل در نزدیکی سواحل امارات خبر داده‌اند. در این زمینه روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در بخشی از گزارش خود به قلم «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب نوشت: ما معتقدیم کسانی که رهبران ایران را به تمسخر می گرفتند و آنان را به ترسو بودن و واکنش نشان ندادن در برابر حمله های رژیم اسرائیل به دانشمندان و تاسیسات هسته ای از جمله حمله اخیر به تاسیسات نطنز متهم می کردند اکنون با شنیدن خبر حمله به کشتی رژیم صهیونیستی در نزدیکی امارات احساس پشیمانی می کنند.

 به نوشته رای الیوم، پیش از این از جنگ نفتکش ها میان ایران و رژیم اسرائیل در دریای سرخ و اقیانوس هند صحبت کردیم. چند روز پیش هم یک کشتی رژیم اسرائیل که از تانزانیا راهی هند بود در سواحل جیبوتی در ورودی تنگه راهبردی باب المندب هدف قرار گرفت. همچنین کشتی های دیگر رژیم اسرائیل در سواحل یمن و عربستان هدف قرار گرفتند که این رژیم بر این موضوع سرپوش گذاشت.

عطوان: پس از این، دیگر رژیم اسرائیل، بنادر، فرودگاه ها و نیروگاه های برق آن در عمق سرزمین های اشغال شده، روی امنیت را نخواهند دید.  روزنامه رای الیوم افزود: خوشحالی اسرائیلی ها و جشن آنها درباره دسترسی به تاسسیات هسته ای ایران و خرابکاری در آن خیلی ادامه نیافت. این خوشحالی به عزا و ماتم تبدیل شد و بر نگرانی آنها در محافل مختلف افزوده شد. کسی که کشتی های آنها را در دریا هدف قرار می دهد چه بسا به طور مستقیم و از طریق همپیمانان خود با موشک های دقیق عمق سرزمین های اشغال شده را هم هدف قرار دهد.

عطوان اضافه کرد: ما با تحولات خطرناکی در زمینه اصول درگیری منطقه روبرو هستیم که عنوان بارز آن انتقال ایرانی ها از مرحله خویشتن داری به مرحله واکنش سریع در برابر حمله های رژیم اسرائیل است. پس از این، دیگر رژیم اسرائیل، بنادر، فرودگاه ها و نیروگاه های برق آن در عمق سرزمین های اشغال شده، روی امنیت را نخواهند دید. نتانیاهو عامل اصلی این تنش ها است که به خاطر اهداف انتخاباتی خود دست به چنین جنجال آفرینی هایی زده است. همه اسرائیلی ها تاوان جنجال آفرینی های نتانیاهو را خواهند پرداخت و امنیت آنان هدف قرار خواهد گرفت.

آمریکا هم که از دست داشتن در حمله رژیم اسرائیل به تاسیسات هسته ای نطنز شانه خالی کرده و مدعی شده است که در این حمله نقش نداشت، اما در این زمینه مسوول خواهد بود. زیرا خرابکاری این رژیم در تاسیسات نظنز با چراغ سبز آمریکا و پس از سفر وزیر دفاع آن به تل آویو صورت گرفته است. سکوت آمریکا و مهار نکردن اسرائیل سبب می شود که همپیمان اروپایی آن هم تاوان سنگینی را در مذاکره برای بازگشت به توافق هسته ای ایران بپردازند.

عطوان در بخش پایانی گزارش خود آورد: هزار بار گفته ایم که در صورت وقوع هر جنگی رژیم اسرائیل نمی تواند از خود، کشتی ها، شهرک ها و بنادرش دفاع کند تا چه رسد به اینکه این رژیم بتواند از همپمانان جدید عرب خود دفاع کند و شاید روزهای آینده روزهای سختی برای این رژیم باشد.

پایان/

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 9319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      1 0
      کاری کنید یه ذره گرد وغبار برشماننشیند
    • هادی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      1 0
      واکنش باید در حد جواب باشد.جوابی که جرات را از اسراییل بگیرد.تاریخ نشان داده صهیونیست ها تروریست و غافلگیر حمله میکنند.