از بازار ۱۹۰ میلیارد دلاری کرونا دل نمی کنند

چهار شرکت از کشورهای آمریکا و چین بزرگترین سهامداران در بازار ۱۹۰ میلیارد دلاری واکسن کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۱ هستند.

به گزارش تحریریه، یک سال قبل بازاری به نام بازار واکسن کووید ۱۹ وجود نداشت اما اکنون این کالا یکی از برترین محصولات جهان است که مشتریان برای آن صف کشیده اند. شبکه خبری «بلومبرگ» در گزارشی نوشت تحلیلگران بازار فروش سال ۲۰۲۱ واکسن کرونا در جهان را ۱۹۰ میلیارد دلار تخمین می زنند.

دو شرکت چینی نزدیک یک چهارم این بازار را در اختیار دارند.

طبق این گزارش ۹ شرکت از این شرایط جهانی سودهای هنگفت می برند که در میان آن ها فایزر، مودرنا، سینوواک و سینوفارم بیشترین منافع را کسب می کنند. گفته می شود با همین شرایط تولید واکسن، کسب ۱۱۰ میلیارد دلار سود برای این شرکت های واکسن ساز قطعی است.

جالب اینجاست که تولید واکسن در دوره رکود اقتصادی در دستور کار قرار گرفت و بیشتر از همه از حمایت های دولتی برخوردار شد. اکنون در بسیاری از کشورهای جهان به واسطه تبلیغات گسترده رسانه ای مردم برای دریافت واکسن صف کشیده اند. 

صف تزریق واکسن در برزیل 

 با این حال چین و آمریکا نقشی برجسته را در ایمن سازی جهان ایفا خواهد کرد. به همین دلیل پیش بینی می شود شرکت سینوواک حدود ۲۵ و سینوفارم نزدیک ۲۳ میلیارد دلار از این بازار را به خود اختصاص بدهند. فایزر نیز ۴۴ و مودرنا ۳۴ میلیارد دلار از این بازار را در اختیار دارند.

پایان/

۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
کد خبر: 10238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =