ایده های نو طراحان در خودروهای برقی

همزمان با رشد و توسعه تولید و استفاده از خودروهای بافناوری جدید به ویژه تغییر سوخت حرکتی آن ها از فسیلی به الکتریکی، طراحان تلاش می کنند تا ایده های نوینی را به ویژه در نمای ماشن ها برای جلب مشتری بیشتر اجرایی کنند.

به گزارش تحریریه، دگرگونی نمای ظاهری همگام با برقی شدن سوخت خودروها ازجمله تغییرات برجسته در نسل جدید خودروها است. تارنمای خبری «بلومبرگ» در گزارشی نوشت شرکت های بی ام دبلیو، جنرال موتورز و فورد در حال گسترش تولید و عرضه وسایل نقلیه برقی هستند و همزمان تلاش دارند طرح های جدید را به مشتریان عرضه کنند یکی از این تغییرات جایگزین کردن شکل راه راه  جلبوه پنجره خودروهای با نمایی مشبک از رخ روبروی ماشین است. 

خودروساز آلمانی فوق در ماه مارس از نسل تازه خودروهای برقی خود در مدل های i۴ و iX SUV رونمایی کرد اما چهره های آن ها نسبت به قبل بسیار متفاوت بود. جلو پنجره هر دو مدل خودرو به جای راه راه، مشبک طراحی شده بود.

طراحان می گویند نبود موتور در جلوی خودرو موجب شده است تا آن ها نیازی به تکرار طرح های قدیمی نبینند. این طرح های جدید دیگر تنها نماد یا ابزاری برای سیستم های خنک کننده نیستند بلکه مهمترین تمایز میان رقبا و همچنین تفاوت ظاهری هر برند با خودروهای نسل پیشین محسوب می شوند.

در این روند بی ام دبلیو تنها نیست جنرال موتورز هم خودروی برقی هامر (Hummer EV) خود را که به زودی به بازار عرضه می کند با نمایی مشبک ارائه خواهد کرد. جلو پنجره مشبک این خودرو برخلاف ۷ شکاف قبل به ۶ بلوک تغییر کرده که نام هامر بر روی آن نقش بسته است.

علاوه بر این گفته می شود این خودرو به گونه ای طراحی شده که با نزدیک شدن راننده به خودرو، موتور ماشین به صورت خودکار روشن و آماده حرکت می شود.

پایان/

۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 10262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اوتول خان IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      1 0
      دقیقا شبیه ایران خودرو و سایپا!!!!