تنها کشوری که واکسن کرونا در آن عوارض ندارد

درحالیکه در بسیاری از مناطق جهان رسانه های مستقل آمار و عوارض واکسن کووید ۱۹ را منتشر می کنند اما هیچ خبرو گزارشی در ایران از این موضوع یافت نمی شود گویا ۴ میلیون واکسن تزریقی در کشورمان تاکنون هیچ عوارضی نداشته است.

به گزارش تحریریه، نشریه «Children's Health Defense» اعلام کرد سیستم گزارش دهی عوارض معکوس واکسن (VAERS) اعلام کرده است که تاکنون نزدیک به ۳۰۰ هزار مورد از اثرات جانبی تزریق واکسن کووید ۱۹ گزارش شده است که در این میان بیشتر از ۵۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از ۲۵ هزار نفر نیز به عوارض شدید و جدی آن مبتلا شده اند. این آمار ها مربوط به دوره زمانی از ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ تا ۲۸ می ۲۰۲۱ می باشد.

این نشریه که در تارنمایی تحت عنوان «Defender» گزارش های خبری و تحلیلی خود را عرضه می کند از سوی بسیاری از رسانه های جریان ساز غربی سانسور می شود ولی به صورت مستقل به فعالیت خود با دریافت کمک های مردمی ادامه داده است.

طبق آمار و اطلاعات منتشر شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، تعداد مرگ و میرهای گزارش شده در هفته منتهی به ۴ ژوئن در میان گروه های سنی مختلف پس از دریافت واکسن COVID از مرز ۵ هزار نفر عبور کرده که ۷۵۹ نفر نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

این داده ها به صورت مستقیم از گزارش های ارسالی به سیستم گزارش دهی اثرات منفی واکسن (VAERS) استخراج شده اند. سیستم فوق هر جمعه گزارش های مربوط به آسیب ها از واکسن را دریافت می کند که معمولا مربوط به یک هفته قبل هستند. آخرین داده های جدیدترین گزارش نشان می دهد که از ۱۴ دسامبر تا روزهای پایانی ماه می ۲۹۴ هزار و ۸۰۱ نفر اثرات جانبی و بدی را از تزریق واکسن گزارش داده اند که ۲۵۳۵۹ مورد آن جدی بوده است. این تعداد نسبت به هفته قبل از آن ۳۸۲۲ نفر بیشتر شده است. تعداد مرگ افراد واکسن شده در یک هفته اخیر هم ۷۵۹ نفر بوده است.

نکته مهم این است با اینکه مدت زیادی از آغاز تزریق واکسن بر روی نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال نمی گذرد اما ۴۰ مورد التهاب قلبی و ۱۶ مورد لختگی خون در آن ها مشاهده شده است.

تا ۲۸ می ۲۰۲۱ در آمریکا ۲۹۲ میلیون دوز واکسن تزریق شده است که ۱۵۸ میلیون آن تولید شرکت فایزر و ۱۲۳ میلیون آن از شرکت مدرنا بوده است؛ ۱۱ میلیون واکسن جانسون و جانسون نیز تزریق شده است.

از مجموع بیش از ۵ هزار مرگ ۲۴ درصد در ۴۸ ساعت پس از واکسیناسیون، ۱۶ درصد در ۲۴ ساعت بوده است. همچنین ۳۸ درصد آمار فوتی ها تنها ۴۸ ساعت پس از ظهور بیماری فرد رخ داده است.

۱۷ درصد مرگ ها به دلیل اختلالات قلبی بود. ۵۲ درصد متوفیان مرد بودند و متوسط سن درگذشتگان ۷۴.۴ سال است. همچنین ۱۸۳۱ زن باردار هم عوارض جانبی واکسن را گزارش دادند که در ۵۹۶ مورد به سقط جنین منجر شده است. تعجب آور اینکه ۷ مورد التهاب شدید قلبی در بین نوجوانانی که تزریق واکسن را انجام داده اند هم گزارش شده است.

پایان/

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 10472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      1 0
      چون واکسن های ما هیچ عوارضی ندارد. واکسن های روسی و چینی هم که جراتش را نداریم در موردش حرف بزنیم