حامی پنهان حفظ ماینرهای استخراج بیت کوین در مجلس کیست؟

کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نقش مرموزی در حفظ ماینرهای استخراج بیت کوین دارد.

به گزارش تحریریه، به گفته رضا اردکانیان وزیر نیرو، ماینرهای مجاز حدود ۳۲۰ مگاوات بود ولی براساس برآوردهایی که صورت گرفت، مشخص شد که 10 درصد انرژی مصرفی برای تولید رمز ارزها از ایران است‌. حدود ۲ هزار مگاوات صرف تولید رمز ارز می شود که ۳۲۰ مگاوات آن مجاز است که آنها هم همکاری خوبی داشتند و دستگاه ها خاموش شد.

محمدباقر قالیباف در سخنانی صریح خطاب به دولت گفت که چرا حساب های بانکی فعال در خرید و فروش رمزارزها مسدود نمی شود که ظاهرا به همکاری جریانی در مجلس با دولت برای حفظ بازار در حال سقوط رمزارزها در کشور از جیب مردم باز می گردد.

محمدرضا پورابراهیمی در مواضعی سوال برانگیز از لزوم سامان دادن به صرافی های رمزارز و فعالیت آنها در چارچوب ضوابط صحبت می کند و البته توضیح نمی دهد در چارچوب کدام ضوابط و منظور از سامان دهی چیست؟

پورابراهیمی در تولید دلار 4200 تومانی که تاکنون بیش از 60 میلیارد دلار معادل 1300 هزار میلیارد تومان را بلعیده و تولید محصولات استراتژیک مانند مرغ را به خاک سیاه نشانده است هم با اسحاق جهانگیری همراه بود و حالا هم در بازار رمزارزها به عدم حرکت در چارچوب سیاست نظام برای جلوگیری از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور با بازار در حال سقوط رمزارزها مشغول است تا ثابت کند شایستگی ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس را ندارد.

ظاهرا پورابراهیمی معتقد است که با ابزار رمزارز می توان تحریم را دور زد، اما بررسی میز بازار تحریریه نشان داد که حتی نمی توان به طور مستند به دور زدن حتی یک درصد تحریم با رمرزارزها دست یافت.

پایان/

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 10499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد نور کجوری IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
      0 0
      اقا شما که تحقیق میکنی ان نمایندگان را هم بگو که دائم و به هر بهانه ایی در مجلس دارند جهت منافع پتروشیمیها فعالیت میکنند و علنن درخواست خوراک رایگان برایشان دارند البته نمیخواهم نام ببرم ولی اگر رادیو مجلس را گوش دهید سریع متوجه خواهید شد .نماینده ایی هست که در دوره های متوالی که انتخاب شده کاملن سیستماتیک و پیگیر این کار را میکند واکنون برای انکه کمتر جلب توجه کندیک نفر دیگر هم برای همکاری با خودش جذب کرده و این نفر دوم که جوان است و کارنامه ی پاکی دارد بسیار در این زمینه فعال بوده و انگار خوب نانش را چرب کرده اند . در رسانه ملی هم دائم می اید و بطور عجیب و با طر ح های خیلی کم علمی و بسیار تخیلی میخواهد منا فع اضافی برای پترو شیمی ها جذب کند .