پس لرزه انتخاب رئیسی در فضای سیاسی عراق

پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ایران باعث وحشت مصطفی الکاظمی و تغییر سیاست وی در قبال حشد الشعبی شده است.

به گزارش تحریریه، دولت های شیعی عراقی همراه با محور مقاومت در 8 سال خیر به دلیل مواضع غلط شورای عالی امنیت ملی و حسن روحانی بی ثبات شده و توفیقی به دست نیاوردند تا اینکه مصطفی الکاظمی که آشکارا مواضعی ضد ایران و محور مقاومت دارد به نخست وزیری رسید و بنا را بر محدود کردن شدید حشد الشعبی و بازداشت فرماندهان آن گذاشت که با پاسخ های جدی حشد الشعبی هم روبرو شده است.

اما پس از انتخابات ایران و پیروزی سید ابراهیم رئیسی که مواضعی متفاوت از دولت حسن روحانی در سیاست خارجی خواهد داشت، مصطفی الکاظمی تغییر موضع داده و رویکرد دیگری در پیش گرفته است.

 «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به رژه رزمندگان حشد شعبی که قرار است صبح روز شنبه در اردوگاه شهید المحمداوی استان دیالی برگزار ‎شود، اظهار داشت، حشد الشعبی شاخه اصلی و مهم کشور و یک نهاد نظامی مرتبط با فرمانده‌کل نیروهای مسلح عراق است که تحت امر فرماندهی‌کل عملیات مشترک کار می‌کند و مصطفی الکاظمی فرمانده‌کل نیروهای مسلح عراق در رژه نظامی رزمندگان الحشد حضور خواهد داشت.

حضور الکاظمی در این مراسم نشان می دهد که وی پیام انتخاب رئیسی را به خوبی دریافت کرده و می داند دوران عدم حمایت دولت ایران از مقاومت عراق سپری شده است و میز بین الملل تحریریه پیش بینی می کند که دولت الکاظمی ماههای آخر خود را سپری کرده و به زودی جای خود را به دولتی مردمی خواهد داد.

پایان/

۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 10907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اسحقی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 0
      بنده چندین سال است عراق رفت امد کاری دارم خدا را شاکرم که خائئین خون شهدا کم کم مشخص می شوند و انشا الله به سزای اعمال کثیفشان خواهند رسید