روحانی چند هفته مانده به پایان کارش یاد تامین کالاهای اساسی افتاد

روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تاکید کرد: با رفع مشکلات تامین و ترخیص ،کالاهای ضروری باید با سرعت در دسترس مصرف کنندگان و مردم قرار گیرد.

به گزارش تحریریه،  دویست و سی و هشتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت تامین و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی از گمرگات کشور ارایه و پس از بررسی در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ شد.

براساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر گردید با توجه به اقدامات فوری منطبق بر قوانین و مقررات کشور طبق مصوبه پیشین ستاد هماهنگی اقتصادی دولت،کمیته ای با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و متشکل از وزارتخانه های اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی و بانک مرکزی با قید فوریت و رعایت قوانین و مقررات مرتبط نسبت به تامین، خرید و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی اقدام کنند.

روحانی با تاکید بر ضرورت ادامه اقدامات موثر و فوری در تامین کالاهای اساسی گفت: دولت در دوران اوج جنگ اقتصادی با تلاش و پیگیری های موثر اجازه نداده است تحریم های ظالمانه مانع از تامین کالاهای اساسی شود و به همین جهت، علیرغم همه محدودیت های ارزی ، کالاهای اساسی و ضروری، تولید و به میزان کافی تامین و وارد شده است.
حسن روحانی با اشاره به وظایف کمیته تسریع ترخیص و تخلیه، گفت: دستگاه های مرتبط، با جدیت و سرعت برای برطرف کردن مشکلات تامین و ترخیص کالاهای اساسی تصمیمات و اقدامات موثری انجام و نباید اجازه دهند موضوعات فرعی موجب کندی و ناهماهنگی میان دستگاه ها شود بنابراین باید کالاهای ضروری با سرعت در دسترس مصرف کنندگان و مردم قرار گیرد.
در ادامه این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان و وارد کنندگان ارائه کرد.
روحانی با اشاره به ابلاغ بسته سیاستی چگونگی ایفای تعهدات ارزی از ابتدای سال گفت: این بسته می تواند پاسخی مناسب به دغدغه های صادرکنندگان و واردکنندگان با هدف تسریع و تسهیل در ایفای تعهدات ارزی باشد و تلاش شده در تدوین این بسته سیاستی ضمن رفع موانع پیش روی صادرکنندکان، حمایت های لازم از صادرات صورت گیرد.
 روحانی با بیان اینکه تجار و بازرگانان کشور چه در شرایط جنگ اقتصادی و چه در شرایط عادی به هیچ وجه نباید در مسیر فعالیت های اقتصادی خود درگیر موانع اداری شوند، تصریح کرد: درکنار رفع موانع و ایجاد سهولت و سرعت برای فعالیت صادرکنندگان و بازرگانان، دولت وظیفه خود می داند برای صادرکنندگان و واردکنندگان متعهد کشور مشوق هایی در نظر بگیرد.
 روحانی با بیان اینکه در دوران جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران همه تلاش آمریکا بر این بوده که کشور در زمینه تامین ارز مورد نیاز با مشکل مواجه شود، گفت: دولت با حمایت از صادرکنندگان محصولات غیر نفتی که بار تامین ارز مورد نیاز کشور را در این شرایط به دوش کشیدند، مانع از تحقق اهداف دشمن شده است.

منبع: صداوسیما

پایان/

۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۸
کد خبر: 11128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 1
      اگر اینها واقعیت ندارد تامین آب سرخه آنهم بدون سر وصدا وتبلیغ که واقعیت داردبااینهمه‌شهرای بی آب استان سمنان ودیگر سهر ستانای سراسر کشور